شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دعوت دوباره طالبان به مذاکرات صلح بین الافغانی

محمداشرف غنی، رییس جمهوری کشور در مراسمی به مناسبت بزرگداشت از میلاد نبی اکرم در ارگ ریاست جمهوری، یک بار دیگر مخالفان مسلح کشور را به روند مذاکرات صلح بین الافغانی دعوت کرد.

رییس جمهورغنی که قبل از چاشت امروز (یکشنبه) در این مراسم صحبت می کرد، گفت:  ما به عنوان پیروان رسول الله دشمنی و عداوت را شر خوانده و در صلح و عدالت خیر می بینیم، من در این روز مبارک یک بار دیگر تمام گروه های مخالفان را به مذاکرات بین الافغانی فرا می خوانم.
رییس جمهور در ادامه گفت: به آنها می گویم که خیر ملت ما، خیر مسلمانان به این نیست که وطن ما خراب باشد و مردم ما به دروازه ها دیگران محتاج باشند بلکه برعکس خیر همه ما پیروی راه مبارک رسول الله یعنی راه صلح و برادری است.
آقای غنی همچنان در این مراسم از طالبان خواست که روی میز مذاکرات بنشینند و خواست های شان را به گونه مشروع با دولت افغانستان در میان بگذارند.
از روز میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام با حضور رییس جمهورغنی، مقام های بلند رتبه حکومت و شماری زیادی از علمای کشور در ارگ ریاست جمهوری بزرگداشت شد.
رییس جمهور در ادامه صحبت هایش گفت که ارشادات پیامبر گرامی اسلام و خیر این ملت در جنگ و ویرانی نیست بلکه به صلح، صداقت و راستی می باشد.
آقای غنی خطاب به عالمان دین گفت: بیان حقایق اسلام و دساتیر پیامبر اکرم وظیفه ایمانی و اسلامی ما است، و ما باید مخالفان را به این راه دعوت کنیم.
این در حالی است که پیش از این رییس جمهورغنی و حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین کشور بارها مخالفان مسلح دولت و ویژه طالبان افغانی را به روند مذاکرات صلح دعوت کرده اند.
در تازه ترین مورد اما طالبان موضع تازه ای را در قبال صلح با دولت افغانستان اعلام کرده است.
بر بنیاد گزارش ویب ‌سابت لانگ وار ژورنال، طالبان گفتگوهای صلح با حکومت افغانستان را رد کرده‌ و گفته ‌اند که رابطهء شان را با دیگر‌ گروه‌های هراس‌ افگن به ویژه‌ شبکه‌ی القاعده نزدیکتر خواهند کرد.
کمیسیون فرهنگی این گروه گفته‌ است: درخواست‌های کنونی برای گفتگوهای صلح واقعی نیست؛ بلکه یک نوع بازی سیاسی است. مبارزه‌ای را که ما به راه‌ انداخته ‌ایم تا زمان پیاده کردن شریعت ادامه خوهد داشت و از تمام طالبان می ‌خواهیم که در برابر دشمنان، قوی ایستادگی کنند.
در همین حال شیخ خالد باطرافی، رهبر ارشد شبکه‌ی القاعده در عربستان گفته است: من از تمام جنگجویان به وِیژه برادران افغان خود و جنگجویان شبکه‌ی القاعده در منطقه‌ می‌ خواهم که به جهاد در افغانستان ادامه بدهند، چون ما می ‌توانیم امریکا را در افغانستان شکست بدهیم.
وفاداری به میراث گران بهای اسلام
در مراسم بزرگداشت از میلاد نبی، رییس جمهوری کشور همچنان از مردم خواست که به این میراث گرانب ها وفادار بمانند و از دشمنی، عداوت و خشونت دست بردارند.
رییس جمهوری، پیامبر اکرم را بنیان گذار مکتبی می داند که در آن خشونت، جور و جفا و خشم به چشم نمی خورد و با ثبات و اسقرا مزین است.
آقای غنی می گوید ما مسلمانان پیرو یگانه شخصیت بزرگ اسلام هستیم  وباید قدم به قدم به دستورات او عمل کنیم.
امروز یکشنبه برابر با ۱۲ ماه ربیع الاول هجری قمری و سالروز ولادت و نیز وفات حضرت محمد ص، پیامبر گرامی اسلام است.
پیامبر اسلام فرزند عبدالله در دوازدهم ربیع الاول در شبه جزیره عربستان به دنیا آمد و در سن ۲۵ سالگی با خدیجه کبرا ازدواج کرد، او در سن ۴۰ سالگی به پیامبری مبعوث شد و دین مقدس اسلام را بنا نهاد.
مسلمانان در سراسر جهان همه ساله از سالروز میلاد نبی طی مراسم های با شکوه بزرگداشت می کنند و نیز مراسم ختم و خیرات برگزار می کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان