شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دفتر سیاسی طالبان: نشست علما به پایان اشغالگری و آمدن صلح در افغانستان کمک کند

یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر به «الجزیره» گفت این گروه از علمای اسلامی می‌خواهد تا در نشست امروز خود به جای صدور فتوا علیه طالبان در راستای پایان دادن به اِشغال افغانستان و آوردن صلح گام بردارند.

این عضو ارشد طالبان که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت: ما از علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی انتظار داریم که به پایان اِشغال افغانستان و برقراری صلح در این کشور کمک کنند.

«برهان عثمان» تحلیلگر ارشد گروه بین‌المللی بحران نیز درباره نشست علما در جاکارتا و تاثیر آن بر متقاعد کردن طالبان برای پایان جنگ گفت: هنوز مشخص نیست که این نشست چه تاثیری خواهد داشت به ویژه اینکه این نشست به درخواست دولت افغانستان برگزار شده و ابتکاری مستقل نیست.

طرح برگزاری نشست سه جانبه علمای اسلامی افغانستان، پاکستان و اندونزی چندی پیش در دیدار رؤسای جمهور اندونزی و افغانستان مطرح شد تا با صدور فتوا علیه طالبان از جنگ این گروه علیه نیروهای خارجی و دولت افغانستان مشروعیت‌زدایی شود.

طالبان پیش از این نیز در واکنش به این طرح کنفرانس جاکارتا را «غیر اسلامی» خوانده و از علما خواسته بود تا از حضور در این نشست خودداری کنند.

در ادامه بیانیه طالبان نیز آمده بود: اشغالگران از حیله‌های مختلفی برای اشغال غیرمستقیم خود استفاده می‌کنند و روند صلح نیز بخش مهمی از طرح آنان است که از طریق آن در پی تسلیم کردن مجاهدین هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان