شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دولت حق اقوام مختلف را در معرفی نامزدهای کابینه در نظر بگیرد

«عبدالرئوف ابراهیمی» رییس مجلس نمایندگان افغانستان در نشست امروز پارلمان تأکید کرد که تا زمانی که تمامی نامزد وزرای باقی مانده کابینه معرفی نشود، سه نامزد وزیر معرفی شده به تأیید مجلس نمی‌رسد.

ابراهیمی افزود: شماری از نمایندگان طی درخواست کتبی از هیات روئسای مجلس خواستند که سه نامزد وزیر را تا زمان معرفی همه نامزدان برای تایید و یا رد صلاحیت آنها به صندوق نگذارد.

وی تاکید کرد که دولت به خواست مردم و مجلس احترام بگذارد و نامزدان باقی مانده را هرچه زودتر به مجلس معرفی کند.

ابراهیمی گفت: امیدواریم دولت در معرفی نامزدوزرای باقی مانده کابینه توازن جغرافیایی و حق اقوام مختلف را در نظر بگیرد تا یک کابینه پاسخگو به وجود آید و همه اقوام چهره خود را در آینه دولت ببینند.

 رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز شنبه ۳۰ ثور  این مجلس گفت که ادامه سرپرستی در ادارات مرکزی و محلی دولتی، یکی از دلایل افزایش نا آرامی‌ها در افغانستان است.

این در حالی است که «شاه حسین مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگوی رییس جمهور  افغانستان امروز گفت که نامزد وزرای باقی مانده کابینه تا دو هفته دیگر به مجلس نمایندگان معرفی خواهند شد.

رییس جمهور افغانستان نیز در افتتاح سال کاری جاری شورای ملی وعده داده بود که نامزد وزرای جدید کابینه را معرفی می‌کند، اما هنوز که حدود دونیم ماه از سال کاری شورای ملی می‌گذرد، اشرف غنی موفق نشده تا بیش از سه نامزد وزیر کابینه را به مجلس معرفی کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان