شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دیدار استادان دانشگاه هرات و نمایندگان شورای متخصصان با رئیس جمهور

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان با استادان پوهنتون هرات و نمایندگان شورای متخصصان آن ولایت در تالار غازی امان الله خان ولایت هرات، دیدار نمود.

در این دیدار، استاد فرهمند به نمایندگی از شورای متخصصان هرات، آغاز کار پروژۀ تاپی را به رئیس‌جمهور تبریک گفت و تلاش‌های وی را در این خصوص ارزشمند خواند و همچنان در مورد فعالیت‌های شورای مذکور، به رئیس جمهور معلومات داد.

وی افزود که شورای متخصصان نهاد سیاسی نیست و نه هم آنها از جملۀ اپوزیسیون می‌باشند، بلکه منحیث یک نهاد مدنی و حامی دولت کار می‌نماید و برای بیرون‌رفت از مشکلات، راه های حل مناسب را جستجو می‌کند.

محمد ناصر نبی‌زاده بیان داشت: مشکلات استادان و محصلین را در در عرصه‌های زیربنا، تشکیل، ترفیعات علمی، تحقیق و سایر عرصه‌ها با رئیس‌جمهور شریک ساخت.

داکتر مصدق برنامه‌ها و دستآوردهای رئیس‌جمهور را مورد ستایش قرارداده، گفت که حکومت تلاش‌های خویش را در راستای تأمین صلح و ثبات تسریع ببخشد و در این خصوص از نقش و مؤثریت مردم نیز استفاده نماید.

رئیس‌جمهور غنی پس از استماع سخنان استادان دانشگاه هرات و نمایندگان شورای متخصصان آن ولایت، گفت که ما در یک مقطع حساس تاریخی قرارداریم و باید به بحران چهل‌سال گذشته نقطۀ پایان بگذاریم، زیرا این بحران، بالای آینده و تمرکز جوانان تأثیر منفی گذاشته است. وی افزود که بقای افغانستان تضمین شده و از برکت ایجاد همکاری‌های اقتصادی منطقوی، پروژه‌های ملی و منطقوی در کشور در حال تطبیق است و موقعیت ما در حال تغیر می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد که بخاطر پیشرفت کشور، نیاز به تحرک واضح و اساسی می‌باشد. وی با تأکید گفت که تعهد من با کدام شخص خاص،  خانواده و حزب نیست، بلکه با تمام مردم افغانستان می‌باشد.

وی تصریح کرد که تقویت نهادها و اصلاحات بنیادی ضرورت کشور است. وی افزود که نقش دانشگاه ها در قرن ۲۱ به گونۀ واضح مورد ارزیابی قرار گیرند، زیرا دانشگاه های ما بامعیارهای قرن ۲۱ برابر نیستند و نه هم پاسخگوی خواسته‌های ما می‌باشند.

رئیس‌جمهور غنی در پایان صحبت هایش گفت که  شورای عالی قوای‌بشری، راه حل‌های مناسب را برای بهبود کیفیت دانشگاه ها و معارف کشور، جستجو می‌کند. وی یکبار دیگر آغاز کار پروژۀ تاپی را برای همۀ آنان تبریک گفت و افزود که هرات به افغانستان یک امید تازه بخشید و با حمایت مردم، تمام مشکلات موجوده به گونۀ اساسی حل خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان