شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رئیس جمهور فرمانده سرحدی و رئیس میدان هوایی کابل را برکنار کرد

دفتر ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که رئیس جمهور غنی، رئیس میدان هوایی کابل و فرمانده سرحدی این میدان را از کار برکنار کرد.
در خبرنامه ارگ آمده است که افراد یاد شده به دلیل غفلت‌‎ وظیفه‎ای از سمت‎های شان سبکدوش شدند.رئیس جمهور غنی در عین حال دستور داد تا بست ریاست میدان هوایی کابل به اعلان سپرده شود.
آقای غنی از وزارت داخله نیز خواست تا سه تن از افراد مسلکی و واجد شرایط خویش را برای سمت فرماندهی سرحدی میدان هوایی بین المللی کابل پیشنهاد کنند تا از جمله آنان یکتن گماشته شود.

رئیس جمهور همچنان دستور داد تا تمام منسوبین میدان هوایی بین المللی حامد کرزی(کابل) که بیشتر از پنج ساله وظیفه اجرا کرده‌اند، بدون استثنا تبدیل شوند.

براساس هدایت رئیس جمهوری، باید کارمندان جدید در یک پروسه شفاف که بایومتریک شوند و دارایی های شان ثبت شود، استخدام گردند.

رئیس جمهوری این تصمیم را پس از ارایه گزارش کمیسیون بررسی وضعیت میدان هوایی کابل اتخاذ کرد.
آقای غنی صبح امروز قبل از سفر به ازبکستان گزارش کار کمیسیون بررسی همه جانبه امور میدان هوایی بین المللی حامد کرزی را استماع کرد.

در نشستی که بدین مناسبت در سالون ترمینل میدان هوایی مذکور برگزار گردیده بود، ابتدا سردار محمد روشن رئیس کمیسیون بررسی همه جانبه امور میدان هوایی بین المللی حامد کرزی، گزارش کارکردهای کمیسیون را به رئیس جمهور ارائه کرد.

سردار محمد روشن گفت که وضعیت موجود تمام بخش های میدان و آسیب پذیری ها مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادات مشخص ارائه شده است.

آقای روشن افزود که در بخش امنیتی، ارگان های امنیتی متعدد بوده و تداخل وظیفه‌ای در میان شان وجود دارد و همچنان تعدد دفاتر در میدان، راه را برای قاچاق باز کرده است.

او موجودیت ذخایر تیل قراردادی ها را از نگاه امنیتی و انحصار قرارداد های تیل را توسط سه شرکت، مایه نگرانی دانست.

رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش کمیسیون بررسی همه جانبه امور میدان هوایی بین المللی حامد کرزی، ضمن تشکری از رئیس و اعضای کمیسیون مذکور، گفت که از مدیریت، امنیت و طرز رفتار منسوبین میدان رضایت ندارد.

محمد اشرف غنی گفت که تعدد دفاتر در میدان زیاد است و مسئولیت ها واضح نیست و تفکیک وظایف وجود ندارد.

او افزود که مقررات واضح به وجود آید و بالای همه تطبیق گردد و وظایف ریاست میدان هوایی به صورت اصولی تنظیم و تعریف شود.

رئیس جمهور با تاکید گفت که ما باید یک میدان هوایی درجه اول داشته باشیم و ادارات اضافی در آنجا از میان برود.

رئیس جمهور کشور تصریح کرد که باید یک مقرره واضح اخلاقی به منظور برخورد با افغان‌ها و مسافرین خارجی در میدان نیز به وجود آید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان