شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رئیس حج و اوقاف هرات: علما دیگر سکوت نخواهند کرد

رئیس جدید اداره حج و اوقاف ولایت هرات در واکنش به حملات تروریستی اخیر در کابل و دیگر ولایات کشور، می‌گوید که علما دیگر در مقابل گروه‌های تروریستی سکوت نخواهند کرد و از این پس حقایق را خواهند گفت.

به گزارش آوا، مولانا سید محمد شیرزادی؛ رئیس ارشاد حج و اوقاف ولایت هرات که در مراسم گرامی‌داشت از شهدای اخیر کشور در مسجد جامع بزرگ شهر هرات صحبت می‌کرد، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی، به بیان دیدگاه اسلام درباره قاتلان پرداخت و گفت:”خداوند می‌فرماید جهنم جایگاه همیشگی کسانی است که کسی را بدون دلیل به قتل رسانده باشد”.

او گفت که به فرموده‌ قرآن، این افراد مورد لعن و غضب خداوند واقع شده و عذاب دردناکی در انتظار آنان است.

رئیس اداره حج و اوقاف هرات خاطرنشان ساخت: کسانی‌که چنین حملات و دسیسه‌ها را برای نابودی ملت مسلمان و جهان بشریت در پیش می‌گیرند و به نام دین، داخل میدان می‌شوند، بدانند که خدا، پیامبر، فرشتگان، قرآن و حدیث آن‌ها را لعنت می‌کنند و اینها موجب خشم و غضب خدا هستند.

شیرزادی تاکید کرد که دیگر سکوت بس است، نسل‌کشی را به نام دین به راه انداخته و می‌خواهند نسل‌ها را تباه کنند. می‌خواهند با ارزش‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی ما مبارزه کنند؛ اما کور خوانده‌اند.

مه کسانی ‌که پشت این برنامه‌ها هستند، بدانند که اگر خون جوانان ما را ریختند، ما یقین و ایمان داریم که جان ما از جان شهدا بهتر نیست؛ برای دفاع از خون شهدا و حفظ ارزش‌های دینی خود جان را کف دست گذاشته و حقایق را با قاطعیت کامل علیه دشمنان دین و وطن خود بیان می‌کنیم.

او گفت که خودکشی و تباه کردن نسل توسط طالبان چند دلیل دارد که اولین آن، تخریب چهره‌ اسلام است. قصد این‌ها فقط این است که اسلام را از فرهنگ والای مساوات و صلح و دوستی که دارد، واژگون ساخته و طور دیگر نشان دهند.

ضربه زدن به پروژه‌های اقتصادی، افزایش بیکاری، آغشته شدن جوانان به مواد مخدر، دور ماندن جوانان از تحصیل، مختل‌کردن امنیت و ایجاد تنش میان اقوام و مذاهب و جلوگیری از ایجاد یک حکومت اصولگرا از دید او، از عواملی است که باعث شده دشمن دست به چنین اقداماتی بزند.

به گفته‌ این عالم دینی، دشمن وقتی می‌بیند که مردم افغانستان از نظر اقتصادی رشد کرده و سعی دارند روی پای خود باشند، اقدام به از بین بردن پروژه‌های اقتصادی می‌کند.

با این‌کار جوانان بیکار شده و به سمت اعتیاد روی می‌آورند، نسبت به تحصیل کم‌انگیزه شده و انگیزه‌ وطن دوستی در وجود شان کم‌رنگ می‌شود.

او گفت که این‌ها می‌خواهند که از ایجاد یک حکومت اصولگرا و قانون‌مدار که برای همه و از جانب همه باشد، جلوگیری کنند.

به باور شیرزادی، اگر حکومتی باشد که بر پایه اهداف و ملاک‌های شوم آنان بچرخد و حکومت آن‌ها را قبول کند، هیچ کاری ندارند. حتی مساعدت‌های مالی برای بقای آن حکومت می‌کنند؛ اما وقتی ببینند که یک حکومت اصولگرا و قانون‌مدار روی کار است، وجود این حکومت را برای تامین منافع خود خطر می‌دانند و سعی در تخریب آن دارند.

رییس حج و اوقاف هرات خطاب به رئیس جمهور گفت که اگر شما برای ایجاد یک حکومت اصولگرا، مدافع منافع ملی و ارزش‌های دینی و فرهنگی تلاش کنید، وظیفه ایمانی و وجدانی ماست که مانند یک سرباز سلاح بر دوش گرفته و از حریم دین، فرهنگ و وطن به قیمت خون خود دفاع کنیم و هیچ کس هم نمی‌تواند جلو جنبش رستاخیز مردمی را بگیرد.

مولا سید محمد شیرزادی همچنین خطاب به رسانه‌ها گفت که در این روزها که حملات متعددی در ولایات مختلف کشور رخ داده و صدها خانواده‌ها عزادار هستند، باید به خاطر اسلام و فرهنگ افغانی و انسانی، جلو پخش فلم‌ها و برنامه‌های مبتذل گرفته شود.

رئیس حج و اوقاف هرات در پایان گفت که پخش این برنامه‌ها توهین به خون شهدای کشور است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان