شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ساخت اولین نیروگاه خورشیدی و بادی در هرات آغاز شد

ساخت اولین نیروگاه تولید برق خورشیدی و بادی در ولایت هرات در غرب افغانستان آغاز شده‌ است.

براساس اعلام دولت افغانستان روند ساخت و نصب این نیروگاه جدید که توسط کشور جاپان/ژاپن هزینه مالی آن تامین می‌شود، از امروز، شنبه ۱۳ سنبله/ شهریور شروع شده که هدف آن تامین انرژی قابل تجدید است.

به گفته این منابع با آغاز تولید انرژی در این نیروگاه، وابستگی به برق وارداتی کاهش یافته و بیشتر از ۱۵۰۰۰ نفر و ۱۰۰ کارگاه فنی و حرفه‌ای صاحب برق می‌شود.

مسئولیت اجرا این طرح را اداره خدمات پروژه‌ای سازمان ملل( UNOPS ) با همکاری وزارت انرژی و آب افغانستان، شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) و پیمان کاران داخلی افغانستان به عهده دارند.

کار ساخت این نیروگاه در ماه مارچ سال ۲۰۱۷ میلادی تکمیل و در زمینی به مساحت چهار هکتار در ولسوالی گذره ساخته خواهد شد.

این نیروگاه قدرت تولید ۱۷۰۰ کیلووات انرژی آفتابی و ۳۰۰ کیلووات انرژی بادی را دارا خواهد بود.

با ورود کامل این نیروگاه به چرخه تولید، پیش بینی می‌شود که سالانه ۳۰۰۰ مگاوات برق تولید کند که وارد شبکه برق ولایت هرات خواهد شد.

به گفته وزارت انرژی و آب افغانستان نیاز به انرژی در این کشور سالانه ۱۲ الی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و تا سال ۲۰۳۲ این کشور به ۶ هزار مگاوات برق نیاز خواهد داشت که اکنون حدود ۱۰۷۳ مگاوات برق در سراسر این کشور وجود دارد و فقط ۳۰۰ مگاوات در داخل افغانستان تولید می‌شود و بقیه از خارج وارد می‌شود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان قبلا اعلام کرده بود که این کشور قابلیت تولید ۳۱۶ هزار مگاوات برق را با استفاده از آب، آفتاب و باد دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان