شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سفیر روسیه در افغانستان:اوضاع امنیتی رو به وخامت است

الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش حضور داعش در این کشور می‌گوید که بدون شک تهدیدات داعش از سوی برخی‌ها به سوی کشورهای آسیای میانه تحریک می‌شود.

وی گفت که اوضاع امنیتی افغانستان رو به وخامت می‌باشد، نفوذ داعش و همچنان تحریک اسلامی ازبیکستان در شمال این کشور بیشتر شده است، ما از این مسئله نگران هستیم.

مانتیتسکی افزود، باوجود این تهدیدات، اما هیچ اقدام نظامی علیه آنها صورت نمی گیرد و بدون شک کسی است که تهدیدات تروریزم را به سوی کشورهای آسیای میانه تقوت می‌کند.

وی در مورد انتقال جنگجویان داعش توسط چرخ‌بال‌های ناشناس در شمال افغانستان نیز گفت که کشورش این موضوع را با  شورای امنیت ملی این کشور و آمریکا مطرح کرده اما آنان در مورد هیچ پاسخی نداده‌اند.

سفیر روسیه در کابل افزود که کشورش خواهان افغانستان با ثبات و عاری از تروریزم است و گزارش‌ها در مورد تجهیز طالبان از سوی روسیه، دور از واقعیت است.

وی افزود که با شکست داعش در عراق و سوریه، جنگجویان این گروه در تمام جهان به ویژه افغانستان پراکنده خواهند شد و آن تهدید برای روسیه، چین و کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.

سفیر روسیه در بخش دیگر سخنانش گفت که کشورش به کمک‌های خود با افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داد و بورسیه‌های تحصیلی خود را نیز برای دانشجویان افغان افزایش داده است.

وی گفت که در شرایط فعلی روسیه در نظر ندارد، حتا یک سرباز به افغانستان اعزام کند، اما به کمک‌هایش با این کشور در بخش نظامی به ویژه آموزش پلیس و اردو ادامه خواهد داد.

سفیر روسیه در کابل افزود که کشورش سال گذشته برای نظامیان افغان ۵۶ بورسیه کوتاه مدت، ۲۷ بورس برای پلیس سرحدی و ۸۵ بورس دیگر را برای پلیس افغان اختصاص داده بود.

وی همچنان گفت که روسیه بورسیه‌های تحصیلی خود را در بخش ملکی به افغانستان نیز افزایش داده و قرار است که امسال حدود ۳۶۰ دانشجو از این کشور برای تحصیل به روسیه بی‌روند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان