شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » «سمیع‌الحق» به زودی با «اشرف غنی» دیدار می‌کند

«مولانا‌ سید‌ یوسف‌شاه» عضو شورای مرکزی حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع‌الحق در دیدار سفیر افغانستان با «مولا سمیع‌الحق» مدیر مدرسه «جامعه حقانیه» اظهار داشت: ارتباط مقامات افغانستانی موجب اعتماد سازی بیشتر و امیدواری برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح است.

وی افزود: اختلافاتی که سال‌ها به طول انجامید در چند ماه حل نخواهد شد و پروسه صلح زمان بر است.

یوسف شاه بیان کرد به زودی مولانا‌ سمیع‌الحق با اشرف غنی دیدار خواهد کرد اما نمی‌توان زمان و مکان دقیق این ملاقات را تعیین کرد.

«عمر زاخیلوال» سفیر افغانستان در پاکستان نیز ضمن بازدید از مدرسه «جامعه حقانیه» در ملاقات با مدیر این مدرسه دینی به رایزنی با وی در خصوص صلح و مذاکره با طالبان پرداخت.

ملاقات سفیر افغانستان با مولانا سمیع‌الحق ۳ ساعت به طول انجامید.

سفیر افغانستان در دیدار با سمیع‌الحق سیاستمدار پاکستانی و رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع‌الحق تأکید کرد: دولت کابل خواستار بیرون کردن نیروهای خارجی از این کشور است اما تمام مسئولیت آن به عهده آنها نیست بنابراین طالبان نیز باید با پیوستن به روند صلح نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

روز گذشته نیز «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگویی تلفنی با «مولانا سمیع الحق» رئیس جماعت علمای پاکستان در خصوص راه‌های بازگشت صلح به افغانستان صحبت کردند.

اشرف غنی در این مکالمه تلفنی از رئیس جماعت علمای پاکستان خواست تا با استفاده از نفوذ خود بر طالبان، این گروه  را پای میز مذاکره بیاورد و بدین طریق چندین دهه جنگ و خونریزی طولانی‌مدت در افغانستان پایان یابد.

مولانا سمیع الحق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به نوبه خود، بر لزوم تامین صلح در افغانستان و پاکستان تاکید کرد و گفت دولت افغانستان باید نقش فعال‌تری را در این زمینه ایفا نماید.

وی همچنین گفت که دولت و مردم افغانستان باید هر چه زودتر از حضور نیروهای خارجی در کشور خلاص شوند تا فداکاری‌های مردم افغانستان بیهوده نباشد.

سمیع الحق افزود که نیروهای خارجی نمی‌خواهند که در پاکستان و افغانستان صلح وجود داشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان