شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سیاف از کنار زدن مجاهدین به حکومت هشدار داد

عبدالرب رسول سیاف از کنار زدن مجاهدین از سوی حکومت سخت انتقاد می‌کند و به حکومت هشدار می‌دهد که خاموشی مجاهدین در برابر حکومت ناتوانی آنان نه، بل جلوگیری از بحران در کشور است.

آقای سیاف، رییس شورای حراست و ثبات افغانستان، پاکستان را محور هراس‌افگنی می‌داند و می‌گوید که در آینده نام این کشور در فهرست کشورهای پشتیبان هراس‌افگنان جا داده خواهد شد.

آقای سیاف به طالبان می‌گوید که پاکستان از این گروه استفاده می‌کند. آقای سیاف از رهبران طالبان می‌خواهد تا به کشور برگردد و صلح را برگزینند.

آقای سیاف می‌گوید: «ما به این نظام بسیار مشوره دادیم، نصیحت کردیم، حق و واجبِ مشوره را اداء کردیم. پیش خدا هم مسؤولیت را اداء کردیم، پیش ملت هم. این‌ها به فکر این نباشند که مثل این‌که گفته شد از یک دهن فرعی، از دیگر دهن فرعی صدا کنند که ما مجاهدین را به حاشیه زده‌ایم. ملت مجاهد است، پدرت مجاهدین را به حاشیه رانده نمی‌تواند.»

آقای سیاف از سازمان ملل متحد می‌خواهد که در صورت ادامۀ پشتیبانی از هراس‌افگنان نام پاکستان را در فهرست سیاه جا دهد: «این را بفهمند که یک روز می‌رسد که در سر فهرست حکومت‌های تروریست، پاکستان نوشته خواهد شد. اگر از این راه خود نگردد، افراد تروریست در لیست سیاه زیاد است، لیکن حکومت‌های تروریست هم موضوع‌اش مطرح خواهد شد و این‌ها (پاکستان) در سر فهرست آن قرار خواهد داشت.»

از سوی دیگر اعضای این شورا از حکومت وحدت ملی می‌خواهند که تغییرات چشم‌گیری به میان آورد تا مردم از این حکومت خشنود شوند.

عبدالهادی ارغندیوال، عضو رهبری شورای حراست و ثبات افغانستان می‌گوید: «در بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردیم. بنابراین باید در این حکومت ما اصلاحات بیاید، جدی تغییرات بیاید و این تغییرات سبب شود که آرمان شهدای ما تحقق بیابد.»

آقای سیاف در برنامه یی که در باره کشته شدن یک صد و هفده عضو نهضت اسلامی در زندان پلچرخی برگذار شده است به طالبان می‌گوید که پاکستان از آنان به حیث غلام کار میگیرد و آنان باید از این حالت بیرون شوند و به کشور برگردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان