شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شناسنامه‌های هوشمند توزیع شود

نشست خبری پیرامون رویداد‌های سیاسی و تحولات همه‌جانبه کشور به همت «شورای حراست و ثبات افغانستان» در کابل برگزار شد.

«مسعود ترشتوال» سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان در این نشست با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات تنها راه ادامه دولت کنونی است، گفت: رهبران دولت وحدت ملی باید زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا‌های شهرستان‌ها را مشخص کرده و به جلسات نمایشی کمیسیون‌های انتخاباتی اکتفا نکنند.

برگزاری انتخابات تنها راه ادامه کار دولت وحدت ملی است

ترشتوال با بیان اینکه هیچ مسیر و راهی به استثنای برگزاری انتخابات برای ادامه کار دولت وجود ندارد، گفت: دولت و مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی باید طرح درستی را برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه تدوین کنند.

سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان با اشاره به نابسامانی‌های جاری کشور توضیح داد: این شورا هیچگاه به دنبال تضعیف دولت وحدت ملی نبوده و اصلاحات را یک اصل خود قرار داده است.

دولت به اپوزیسون علیه دولت تبدیل شده است

مسعود ترشتوال با بیان اینکه دولت کنونی خود به اپوزیسیون مقابل دولت تبدیل شده، گفت: شورای حراست و ثبات افغانستان به عنوان یک جریان مخالف و برانداز کننده نه، بلکه در نقش یک جریان مسئول و اصلاح طلب وارد میدان سیاست افغانستان شده‌ است.

ترشتوال هشدار داد: رهبران دولت وحدت ملی خاموشی ما را بی‌برنامگی تلقی نکنند، بلکه فرصتی برای اصلاح در سیاست خود بپندارند.

شناسنامه‌های هوشمند توزیع شود

وی با اشاره به توزیع شناسنامه‌های برقی تأکید کرد: مردم افغانستان نیاز جدی به این شناسنامه‌ها دارند و رهبران و مسئولان این روند باید در توزیع آن تلاش کنند.

سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان افزود: توزیع شناسنامه‌های برقی همزمان با برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه، یک ضرورت جدی و اساسی است.

 مسعود ترشتوال مشورت روی استفاده از کارت‌های قبلی را وقت گذرانی خواند و تصریح کرد: تعلل و تأخیر در انتخابات سبب افزایش مشکلات می‌شود.

در انتخابات‌های آینده شرکت می‌کنیم

ترشتوال از شرکت گسترده اعضای شورای حراست و ثبات افغانستان در انتخابات‌های آینده خبر داد و ادامه داد: این شورا به عنوان یک جریان بزرگ سیاسی، در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آینده با برنامه روشن شرکت می‌کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر «عبدالحکیم مجاهد» مشاور شورای عالی صلح گفت: اظهارات مجاهد به عنوان عضو شورای که پول هنگفتی را برای برقراری صلح مصرف کرده شرم‌آور بوده و قابل توجیه نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان