شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » «شهرک طالبان» در ولسوالی درقد تخار تخریب می‌شود

مقام‌های محلی ولایت تخار می‌گویند که نیروهای امنیتی پس از دو روز عملیات در ولسوالی درقد این ولایت، «شهرک طالبان» را تصرف کردند. این شهرک به‌صورت کامل تخریب می‌شود.
سنت‌الله تیمور، سخن‌گوی والی تخار به اطلاعات روز گفت که عملیات نظامی در ولسوالی درقد از چند استقامت شدت یافت و شهرک طالبان به‌دست نیروهای امنیتی افتاد.
آقای تیمور افزود که «شهرک طالبان» موسوم به شهرک «عمری» ۹ ماه پیش از سوی طالبان ساخته شده بود که می‌توانست به منبع عایداتی طالبان تبدیل شود.
تیمور تأکید کرد که آمادگی کامل برای تخریب این شهرک گرفته شده و تا دقایق بعد کار عملی تخریب آغاز می‌شود. او تأکید کرد که «هیچ گونه اثری از این شهرک نباید باقی بماند. کاملاً ویران می‌شود.»
سخن‌گوی والی تخار گفت که ۱۵۰ جریب زمین دولتی در این شهرک از سوی طالبان غصب شده بود و طالبان به اجبار مردم را وادار به ساخت این شهرک می‌کردند.
ولسوالی درقد جزیره‌یی در میانه رودخانه آمو است که در مرز بین افغانستان و تاجیکستان موقعیت دارد. به گفته‌ی تیمور، در این ولسوالی مواد مخدر به‌صورت گسترده قاچاق می‌شود و هیچ شکی وجود نداشت که طالبان از این شهرک به‌عنوان محلی برای قاچاق مواد مخدر استفاده کنند.
به گفته‌ی تیمور، در این عملیات به طالبان تلفات سنگین وارد شده که ۱۸ عضو این گروه کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.
او افزود که در جریان این عملیات دو تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شده‌اند.
گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی این خبر را رد کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان