شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شورای علمای افغانستان،علمای پاکستان را به یک مناظره دعوت کرد

شورای سراسری علمای افغانستان اظهارات مولانا «فضل الرحمان» رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان درباره جنگ افغانستان را به شدت محکوم کرده و علمای پاکستان را به یک مناظره دعوت کرده است.

رئیس و اعضای برجسته شورای سراسری علمای افغانستان امروز پنجشنبه (۲۴حمل) در یک نشست خبری در کابل به اظهارات اخیر رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان واکنش نشان دادند.

شورای سراسری علمای افغانستان در این نشست خبری با صدور اطلاعیه‌ای رسمی، اظهارات رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان را غیر مسوولانه عنوان کرده و تاکید کردند که مولانا فضل الرحمان، اعتبار علمی و شرعی ندارد.

در اطلاعیه شورای سراسری علمای افغانستان تاکید شده است که اظهارات مولانا فضل‌الرحمان، فرمایشی، سیاسی و اطلاعاتی می‌باشد.

مولوی «محمد قاسم حلیمی»، سخنگوی شورای سراسری علمای افغانستان گفت که مولانا فضل الرحمان اولین بار نیست که از موقف دشمنانه خود برضد مردم افغانستان تبلیغ می‌کند بلکه چندین بار سخنان زهرآگین و بدور از حقیقت علیه مردم مسلمان و مجاهدین افغانستان داشته است.

حلیمی گفت: اگر مولانا فضل الرحمان در مورد وضعیت فعلی افغانستان حکم شرعی می‌خواهد، ما حاضریم از علمای واقعی و خدا ترس پاکستان از جمله علمای مشهور و جیّد جهان اسلام در یک مناظره علمی همراه شان شرکت کنیم تا مطابق کتاب الله و سنت، حیثیت شرعی واضح شود.

وی تاکید کرد که فضل الرحمان، اعتبار علمی و شرعی ندارد بلکه به عنوان یک سیاست‌مدار بی ثبات در زندگی سیاسی خود به خاطر اهداف و منافع شخصی‌اش بر ضد مردم افغانستان موضع گرفته است.

حلیمی بیان کرد: قانون اساسی افغانستان مبتنی بر قوانین اسلامی است و محاکم افغانستان نیز شرعی بوده اما قانون اساسی پاکستان و تصمیم‌های محاکم آن بر اساس قوانین انگلیس است.

وی افزود: پاکستان همواره زیر سلطه خارجی‌ها بخصوص آمریکا بوده، پس چرا مفتی‌هایی مثل مولانا فضل الرحمان فتوای جهاد را در پاکستان نمی‌دهند و خاموش هستند.

وی تاکید کرد که پاکستان کشوری که این مفتی (مولانا فضل الرحمان) در آنجا زندگی می‌کند در حال حاضر نیز میلیون‌ها دلار به بهانه مبارزه با طالب و داعش از آمریکا می‌گیرد.

قاسمی گفت: شورای سراسری علمای افغانستان، اظهارات مولانا فضل الرحمان را غیرمسوولانه خوانده و آن را به شدیدترین الفاظ تقبیح می‌کنند.

شورای علمای افغانستان تاکید دارد که مولانا فضل الرحمان کسی است که انفجار و انتحار را در بیمارستان‌ها و مدارس، جهاد اعلام کرده و همانند دیگر گروه‌های تکفیری عمل می‌کند.

جمهور نوشت: چند روز قبل، مولانا فضل الرحمان رئیس جمعیت علمای پاکستان، جنگ طالبان علیه دولت افغانستان را بر حق خوانده تاکید کرده بود که تا زمانی نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشته باشند، جنگ گروه طالبان در افغانستان ادامه خواهد داشت.

اما شورای سراسری علمای افغانستان تاکید می‌کند که از دیدگاه علمای افغانستان هر گروهی(از جمله طالبان و داعش) که بر ضد مردم این کشور سلاح برداشته و می‌جنگند تروریست به حساب می آید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان