شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان بدنبال انجام حملات تروریستی در کابل است


«بصیر مجاهد» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل ، با تأکید بر اینکه مردم با نیرو‌های امنیتی همکار باشند، اظهار داشت: میزان جرایم در شهر کابل کاهش یافته و در یک ماه گذشته حدود ۴۳۴ مجرم دستگیر شده‌اند.

مجاهد با بیان اینکه میزان جرم و جرایم در کابل کاهش یافته، گفت: مسئولان پلیس ملی در تلاش هستند تا امنیت ساکنان ولایت کابل را تأمین کنند.

دستگیری ۴۳۴ مجرم در یک ماه

وی اظهار داشت: در طول یک ماه گذشته فرماندهی پلیس کابل ۴۳۴ مجرم را به ارتکاب سرقت، سرقت مسلحانه، سرقت خودرو، قتل، آدم‌ربایی، فروش مواد مخدر، انتقال سلاح غیر قانونی، سرقت پلاک خودرو و سایر موارد دستگیر و زندانی کرده است.

بصیر مجاهد شایعات مبنی بر وجود فساد در صفوف پلیس ملی در کابل را رد کرد و گفت: فساد اداری در صفوف نیرو‌های پلیس ملی وجود ندارد.

مجاهد گفت: تمرکز تروریست‌ها بیشتر بر کابل است، زیرا اکثر سفارت‌خانه‌های کشور‌های جهان در این شهر قرار دارد، اما پلیس کابل با همکاری ریاست امنیت ملی و ارتش ملی تلاش کرده تا امنیت پایتخت را تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه از هر نوع امکانات برای تأمین امنیت شهروندان کابل استفاده می‌کنیم، افزود: برخی مواقع حوادثی به وقوع می‌پیوندد که سبب وحشت کابلی‌ها می‌شود، اما باید گفت که حوادث حتی در کشور‌های توسعه‌یافته جهان نیز رخ می‌دهد.

از وقوع ۹۰ درصد حوادث جلوگیری می‌کنیم

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل با بیان اینکه از وقوع ۹۰ درصد جرایم و حملات تروریستی جلوگیری می‌کنیم، تصریح کرد: در یک هفته گذشته یک گروه ۵ نفری دزدان مسلح که مردم را مسموم کرده و پول آنها را به سرقت می‌بردند، از سوی نیرو‌های پلیس در کابل دستگیر شدند.

بصیر مجاهد تأکید کرد: همکاری مردم با پلیس می‌تواند جلوی بیشتر وقایع و حوادث را در شهر‌ها بویژه در شهر کابل بگیرد.

تمرکز تروریستان بر شهر کابل است

مجاهد اظهار داشت: اکنون که فصل سرما فرا رسیده، جنگ از ولایت‌ها کاهش یافته و تمرکز دشمنان افغانستان به مرکز این کشور جلب شده که در این حالت مردم برای تأمین امنیت باید با نیرو‌های امنیتی کشور همکاری کنند.

وی با بیان اینکه شماره تماس ۱۰۰ پلیس به طور رایگان و ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان قرار دارد، گفت: زمانی که شهروندان به مسائل مشکوکی برخورد کردند به شماره ۱۰۰ و یا ۰۲۰۲۱۰۰۴۰۰ پلیس تماس گرفته و قضیه را اطلاع دهند.

این مقام امنیتی کابل افزود: کسانی که با پلیس همکاری می‌کنند، اطمینان داشته باشند که هویت آنها افشا نخواهد شد و در نزد پلیس محفوظ خواهد ماند.

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل در پایان سخنان خود اظهار داشت: پلیس ملی و فرماندهی پلیس کابل با تمام توان در خدمت مردم بوده و با تمام امکانات از شهروندان کابل حفاظت می‌کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان