شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان: متعهد به ایجاد شرایط مساعد برای بازگشت مهاجرین هستیم

«محمد ارسلاح خروتی» معاون وزارت مهاجرین طالبان در مراسمی به مناسبت روز جهانی پناهنده اظهار داشت که حدود ۷ میلیون افغان در دیگر کشورها مهاجر هستند که از این میان ۳ میلیون نفر در پاکستان، ۳ میلیون در ایران و ۱ میلیون دیگر در کشورهای دیگر ساکن هستند.

وی با اظهار اینکه دولت سابق افغانستان در زمینه مهاجرین کاری نکرده و در قبال آن‌ها بی‌تفاوت بود، افزود: امارت اسلامی متعهد است که در برگرداندن مهاجرین به کشور کوشش کند و شرایط را برای برگشت آنان مساعد سازد.

خروتی با اظهار اینکه امنیت در سطح کشور تأمین شده است، تاکید کرد که برای برگشت مهاجرین، تنها تأمین امنیت بسنده نیست، بلکه به انجام اقدامات لازم جهت اشتغال‌زایی، تهیه سرپناه، زیرساخت‌ها و عرضه خدمات در سایر عرصه‌ها، به برنامه‌های وسیع بنیادی نیاز است، تا با اجرای آن زمینه بازگشت داوطلبانه فراهم شود.

وی با درخواست از سازمان ملل و کشورها و سازمان‌های کمک کننده به ادامه کمک‌ها به افغانستان، افزود که با به قدرت رسیدن طالبان تاکنون ۷۰۰ هزار مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

در این نشست «خلیل الرحمن حقانی» وزیر مهاجرین طالبان نیز از جامعه جهانی خواست تا در زمینه بازگشت باعزت و آبرومندانه مهاجرین از دیگر کشورها همکاری کند.

وی ضمن قدردانی از کشورهای میزبان مهاجرین، با اشاره به برخوردهای نادرست در بعضی کشورها با مهاجرین افغان، تاکید نمود که برخورد با مهاجرین باید مطابق قوانین کنوانسیون‌های بین‌المللی صورت گیرد و از اخراج اجباری مهاجرین باید خودداری شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان