شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عطا محمد نور نهادهای امنیتی را به بی‌کفایتی متهم ساخت

عطا محمد نور، والی بلخ، در پیام عیدی‌اش که شام روز شنبه به نشر رسید، ماه رمضان امسال را از خونین ترین ماه‌های سال خواند و گفت که علت همه خون ریزی‌ها وابسته به بی‌کفایتی مسؤولان در نهاد های امنیتی است. 

او افزود: «حکومت استبداد می‌کند. معترضین را به جای این که نوازش شان کند و حرف های شان را بشنود، زیرا حرکات مدنی برای اصلاح حکومت است، برای تنوع فکری است.»

او گفت که اگر در تمامی نهادهای حکومت به ویژه در نهادهای امنیتی اصلاحات بنیادی به بار نیاید کشور به سوی بحران خواهد رفت.

او گفت: «اگر اصلاحات در تمام عرصه‌ها نیاید، و اصلاحات در ارگان‌های کشفی و امنیتی نیاید، رفتن کشور به طرف بحران حتمی است. حرف‌های نمایشی و تشریفاتی را کنار بگذاریم؛ اصلاحات را حتمی پیشه بکنیم.»

آقای نور در این پیامش از تظاهرات اخیر در کابل پشتیبانی کرد و حکومت را به بر خورد استبدادی در برابر این مظاره کننده‌گان متهم ساخت.

در همین حال رییس جمهور غنی در پیام عیدی اش به اتحاد و مشارکت همه‌گانی برای همکاری با حکومت تأکید می‌ورزد.

او در این پیام گفت: «تأمین امنیت همه‌گانی در صورتی امکان پذیر خواهد شد که احساس مسؤولیت در این زمینه بخشی از فرهنگ ما بگردد و همۀ ما به شکلی در آن سهم بگیریم.»

اما ریاست جمهوری می‌گوید که بررسی‌ها در بارۀ چگونگی به خشونت کشیده شدن تظاهرات ادامه دارد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی رییس‌جمهور، گفت: «شما تعیینات اخیر را دیدید در سایر نهادها هم تعیینات جریان دارد. تعییناتی را که در کمیسیون اصلاحات اداری شما دیدید. در رابطه با تظاهرات تحقیقات همه جانبه در این باره انجام می شود.»

والی بلخ از جامعه جهانی خواست به خواست‌های اعتراض کنند گان را احترام بگذارد و بر رهبران حکومت وحدت از بهر آوردن اصلاحات فشارهای لازم را وارد کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان