شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی در جشن دهقان از کمک‌های بیشتر به کشاورزان اطمینان داد

رییس‌جمهور غنی امروز یکشنبه (۱ حمل ۱۳۹۵) در مراسمی جشن دهقان گفت که دولت مصمم که مشکلات کشاورزان کشور را حل کند.

آقای غنی گفت: “اگر آب درست مدیریت شود، تولیدات ما بیشتر می‌شود و مشکلات ما حل خواهند شد و در این بخش سه وزارت ما باید کار کنند تا در آینده برای کشت کمبود آب نداشته باشیم.”

آقای غنی گفت که دولت در نظر دارد برای فروش بیشتر فراورده‌های کشاورزی در کشور، در شهرهای بزرگ، جمعه بازار بسازد.

وی همچنان گفت که برای حمایت ازکشاورزان و باغداران در کشور تعرفۀ گمرکی بر واردات میوه‌های تازه تا یک ۱۵۰ درصد افزایش خواهند یافت.

از سویی هم، رییس‌جمهور دستور داده‌است که پس‌از این در پیمان‌های دولتی فراروده‌های داخلی جا داده شود.

رییس‌جمهور گفت که برای ایجاد کارخانه‌های پروسس میوه‌های تازه کشور درپارک‌های صنعتی کشور زمین توزیع خواهند شد و برای حل بنیادی مشکلات کمبود برق برای کارخانه‌ها، امسال ۲۴۰ میگاوات برق بیشتر ازمنابع داخلی تولید خواهند شد.

رییس جمهور افزود:” امسال برقی که از منابع داخلی تولید خواهند شد، در صد سال گذشته بی‌پیشینه خواهند بود، امسال ۲۴۰ میگاوات برق درکشور تولید خواهند شد که با اینکارمشکلات کمبود برق در کارخانه‌های ما نیز برطرف خواهند شد.”

او گفت که امسال ۴۰ هزار تُن تخم‌های اصلاح‌شده به کشاورزان توزیع خواهند شد و برای حمایت از کشاورزان وباغداران کشور، با ساخت ۲۹ بند برق و آبگردان، صدهاهزارهکتار زمین خشک آبیاری خواهند شد.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت و آبیاری گفت: “امروز همزمان با روز دهقان شانزدهمین نمایشگاه را افتتاح می‌کنیم که در نوع خود بزرگ‌ترین نمایشگاه است و در این نمایشگاه ماشینری کشاورزی و فراورده‌های کشاورزی داخلی به نمایش گذاشته شده‌اند.”

با آغازجشن دهقان در بادام‌باغ کابل، یک نمایشگاه بزرگ فراورده‌های کشاورزی کشور راه اندازی شده‌است. در این نمایشگاه فراورده‌های کشاورزی بسیاری ولایت‌های کشور در بیش از ۲۳۰ غرفه به نمایش گذاشته شده‌است.

قرارا ست در سه روز این نمایشگاه نزدیک به ۱۰۰ هزار تن از آن بازدید کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان