شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی: هراس‌افگنان خارجی، عناصر اساسی جنگ در کشور استند

آقای غنی در مراسم گشایش سال جدید تقنینی شورای ملی بار دیگر می‌گوید که افغانستان در جنگ اعلام‌ناشده با پاکستان قراردارد و به گروه‌های هراس‌افگن خارجی اجازه نخواهد داد که کشور را به میدان نبرد مبدل سازند.

رییس‌جمهورغنی اعضای القاعده، طالبان پاکستانی، هراس‌افگنان آسیای میانه و دیگر هراس‌افگنان خارجی را عناصر اساسی جنگ در افغانستان می‌داند.

رییس‌جمهور هم چنان می‌گوید که افغانستان نخستین کشوری‌است که داعش در حال فرار است.

رییس‌جمهورغنی اظهار داشت: “القاعده یکی از عناصر اساسی جنگ است؛ داعش، تحریک طالبان پاکستانی و گروه‌های هراس‌افگن در آسیای مرکزی عناصر دیگر این جنگ استند.”

او در ادامه گفت: “آنان می‌خواهند که افغانستان را به میدان جنگ مبدل سازند، ولی ما به آنان اجازه نمی‌دهیم که به این هدف شان برسند.”

آقای غنی گفت که اکنون نبرد طالبان در برابر دولت با پرسش جدی رو به رو است: “در افغانستان مساجد وجود دارد؛ مکتب‌ها فعال استند؛ پس چه دلیلی برای ادامۀ جنگ در کشور وجود دارد؟ با این جنگ به نام اسلام، چه کاری به مسلمانان انجام داده می‌توانند؟”

ربیس‌جمهور هم‌چنان اظهار داشت: “پرسش‌هایی وجود دارد که ارادۀ جدی برای جنگ وجود ندارد! ما برای سرکوب هراس‌افگنان ارادۀ جدی داریم و از تمامی امکانات برای سرکوب آنان استفاده می‌کنیم و باید به این شایعه‌پراگنی‌ها پایان داده شود.”
آقای غنی سال روان خورشیدی را سال بقا می‌داند: “سال آینده حکومت‌داری بهتر و مبارزه با فساد اداری در اولویت کار ما قرار خواهد داشت.”

او ادامه داد: “اصلاحاتی که در بخش قضایی کشور آغاز شده‌است، ادامه خواهد داشت و این روند سراسری خواهد شد.”

رئیس جمهورغنی تأکید می‌ورزد که حکومت در سال آینده بیشتر در بخش‌های حکومت داری و بهبود وضعیت اقتصادی تمرکز خواهد کرد، اما حل چالش‌های کنونی را در کشور نیازمند هماهنگی میان قوای سه گانه دولت می‌داند.

با این همه بستن جادۀ دهمزنگ – دارالامان و نیز بستن درهای چند وزارت از بهر گشایش شورای ملی، واکنش‌های تندی را برانگیخته است.

فرهاد مجیدی، عضومجلس نماینده‌گان گفت: “تعطیلی امروز مشکلاتی را برای شهروندان کشور و کارمندان دولتی به‌وجود آورد. این یک زیان کلان برای حکومت است.”

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان