شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مسعود توانایی شورش را ندارد

نشست خبری «حزب تحریک ملی افغانستان» پیرامون وضعیت کنونی و مسئله مرز دیورند در کابل برگزار شد.

«محمداسماعیل یون» رئیس تحریک ملی افغانستان در این نشست با تأکید بر اینکه با جنگ مخالف و با عدالت و برابری موافق هستیم، گفت: دولت ائتلافی کنونی بر اساس عدم شفافیت در انتخابات به میان آمد که در تقابل با قانون اساسی کشور است.

امرالله صالح نیز از وظیفه برکنار شود

یون با حمایت از فرمان رئیس جمهور مبنی بر برکناری احمد ضیا مسعود افزود: غنی باید از امتیاز‌دهی سیاسی جلوگیری کرده و به جنگ‌سالاران امتیاز قائل نشود.

وی احمد ضیا مسعود و امرالله صالح را ۲ قلدر سیاسی خواند و تأکید کرد: امرالله صالح نیز باید همانند مسعود از وظیفه برکنار شود، زیرا سمت وی یک سمت نظامی بوده و در تقابل با قانون اساسی کشور قرار دارد.

مسعود توانایی شورش را ندارد

رئیس تحریک ملی افغانستان تصریح کرد: راهیابی افراد بی‌کفایت و ناکارا سبب تزلزل در بدنه دولت شده و باید از ورود آنها به داخل نظام جلوگیری شود.

محمداسماعیل یون با اشاره به اظهارات احمد ضیا مسعود ادامه داد: مسعود توانایی شورش و یا ایجاد دولت موقت را ندارد، زیرا افغانستان خانه مشترک تمام افغانستانی‌ها است.

افراد قلدر و جنگ‌سالار داخل نظام باید حذف شوند

یون همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: افراد قلدر و جنگ‌سالار داخل نظام باید حذف شوند و یک نظام قانونی و فنی به میان آید.

وی از احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف دولت وحدت ملی خواست تا از تشنج دست کشیده و صبر کنند، زیرا عمر دولت کنونی فقط ۲ سال باقی مانده است.

رئیس تحریک ملی افغانستان افزود: اکنون امکانات و تجهیزات در دسترس جنگ‌سالاران قرار می‌گیرد، در حالیکه می‌توان از آن برای آبادی و ترقی کشور استفاده کرد.

دیورند را به رسمت نمی‌شناسیم

محمداسماعیل یون با تأکید بر اینکه جامعه جهانی حمایت از مردم افغانستان را بدیل حمایت از گروه‌های تروریستی قرار دهد، تصریح کرد: مرز دیورند از ۱۲۴ سال قبل تاکنون بالای مردم افغانستان تحمیلی بوده و ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.

یون با بیان اینکه ۱۷ زمامدار افغانستانی جبراَ مرز دیورند را قبول کرده‌اند، توضیح داد: دیورند حق مردم افغانستان است و یک مرز تحمیلی است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که عصر روز (دوشنبه) رئیس جمهور طی فرمانی «احمد ضیا مسعود» را از سمت نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و دولتداری خوب برکنار کرد و نیز جنجال‌ها روی خط مرزی دیورند بین افغانستان و پاکستان در روز‌های اخیر رنگ دیگری به خود گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان