شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ناتو در مبارزه با تروریست و مواد مخدر در افغانستان ناکام بوده است

«الکساندر مانتیتسکی» سفیر روسیه در کابل در یک نشست خبری خاطرنشان کرد که آمریکا و ناتو بعد از یک و نیم دهه مبارزه با تروریسم در افغانستان نتوانسته اند بر این پدیده پیروز شوند.

وی، از  طالبان به عنوان یک نیروی سیاسی یاد کرد و گفت: برای پایان یافتن بحران در افغانستان باید با طالبان گفت و گو شود.

سفیر روسیه در کابل افزود: مسکو از دولت قانونی افغانستان و برقراری صلح با مالکیت افغان ها حمایت می کند.

وی تصریح کرد: گفت‌وگو تنها راه حل مرتفع کردن مشکلات افغانستان است و بدون تردید دست یافتن به نتایج مورد نظر ناشی از گفت‌وگوها در کوتاه مدت حاصل نخواهد شد و نیازمند زمان است.

مانتیتسکی گفت که در صورت تمایل دولت وحدت ملی افغانستان، مسکو حاضر است به عنوان میانجی، زمینه گفت‌وگوها میان طالبان و حکومت افغانستان را فراهم کند.

وی افزود: روسیه از صلح  طالبان با دولت افغانستان در شرایطی حمایت می‌کند که این گروه رابطه خود را با القاعده قطع کند و قانون اساسی کشور خود را بپذیرد.

سفیر روسیه بر گفتگوهای بین‌الافغانستانی برای حل مشکلات کنونی این کشور تاکید و گفت: این کشور در صورتی از طالبان برای گفتگوهای صلح حمایت می‌کند که قانون اساسی افغانستان را پذیرفته و رابطه خود با گروه القاعده را قطع کند.

مانتیتسکی ارتباط روسیه با طالبان را رده کرده و افزود: ۲ کشور نباید تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار بگیرند.

وی، انتشار برخی گزارش ها در باره ارتباط روسیه با طالبان را رد کرد و گفت که نباید روابط مسکو و کابل تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار گیرد و ملاک داوری ها باید اظهارات رسمی دستگاه های دیپلماسی دو کشور باشد.

این دیپلمات ارشد روس خاطر نشان کرد که شماری از دیگر کشورها از جمله امریکا، با طالبان ارتباط دارند، اما روسیه به دنبال برقراری رابطه با طالبان نبوده است.

وی گفت که روسیه تمایل دارد برای مبارزه با مواد مخدر، تروریسم با دولت افغانستان همکاری کند، اما امریکا تمایل ندارد که مسکو در مبارزه با داعش در افغانستان سهیم شود و این موضوع نگران کننده است.

مانتیتسکی در این نشست از توسعه روابط امنیتی و نظامی با افغانستان استقبال کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان