شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نامه طالبان به کنگره آمریکا: به اشغال افغانستان پایان داده شود

طالبان در یک نامه سرگشاده از مردم و کنگره آمریکا خواسته است تا از دولت آن کشور خواهان پایان “اشغال” در افغانستان شوند.

این گروه با بیان این که آماده گفت‌وگو است، افزوده که استفاده از زور وضعیت را پیچیده‌تر می‌سازد. همچنین، طالبان هشدار داده‌اند‌ که ادامه جنگ و حضور نظامیان خارجی در افغانستان ثبات جهان را با خطر مواجه خواهد ساخت.

این نامه هشت صفحه‌ای به زبان‌های فارسی، انگلیسی، پشتو، عربی و اردو حاوی پیام‌های نرم و هشدارهای جدی است.

این نامه از نشانی قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان طالبان به رسانه‌ها فرستاده شده است.

در این نامه از مردم، نهادهای مستقل و غیردولتی و کنگره آمریکا خواسته شده تا بر دولت این کشور فشار وارد کنند که جنگ را در افغانستان متوقف کند و نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

 طالبان گفته هنوز فرصت باقی است و این گروه حاضر است مشکل را از راه سیاست سالم و گفت‌وگو حل کند. این گروه گفته برخی از کشورهای خارجی در تلاش تفاهم سیاسی با آنها است اما از کشور خاصی نام نبرده است.

طالبان همچنین هشدار داده که استفاده از زور وضعیت را پیچیده‌تر خواهد ساخت. این هشدار طالبان در حالی مطرح می‌شود که آمریکا در هفته‌های اخیر حملات هوایی‌اش را بر مواضع طالبان و داعش در افغانستان تشدید کرده است.

این گروه همچنین گفته ادامه جنگ در افغانستان و موجودیت نظام کنونی افغانستان که این گروه آن را فاسد خوانده، برای منطقه و آمریکا عواقب خطرناکی خواهد داشت.

در این نامه طالبان گفته جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا ۱۷ سال پیش به بهانه از بین بردن تروریسم، حاکمیت قانون و ریشه‌کن ساختن مواد مخدر، نیروهای آمریکایی را به افغانستان فرستاد و طالبان خطاب به مردم آمریکا از آنها پرسیده که حالا کدام یک از این اهداف برآورده شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شش ماه پیش استراتژی جدید این کشور برای افغانستان و آسیای جنوبی را اعلام کرد و گفت که حملات هوایی و زمینی این کشور علیه طالبان و دیگر گروه‌های شورشی در افغانستان افزایش می‌یابد.

بی بی سی نوشت: در هفته‌های اخیر گروه طالبان مسئولیت چندین حمله خونین در کابل و دیگر شهرهای افغانستان را به عهده گرفت و در پی آن رئیس جمهوری آمریکا گفت که با طالبان مذاکره نمی‌کند و دستور افزایش حملات هوایی به مواضع این گروه در سرتاسر افغانستان را داد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان