شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نبود امکانات رفاهی و تفریحی برای زنان در ولایت غزنی

فعالان حقوق زنان با ابراز نگرانی از وضعیت اجتماعی و آموزشی زنان اظهار داشتند: با توجه به اینکه در چند سال اخیر برای بهبود وضعیت اجتماعی و آموزش زنان مبالغ هنگفتی در کشور صرف شده،  اما در بیش از ۱۰ ولسوالی این ولایت دختران از رفتن به مکتب محروم اند.
ذاکره حسینی از فعالان حقوق زن در غزنی با اشاره به بی توجهی مسئولان نسبت به وضعیت اجتماعی و آموزشی زنان عنوان کرد: در ولسوالی های نا امن  این ولایت دختران از حق آموزش محروم اند، خانواده ها عمدا به دلیل عنعنات و رواج ها ناپسند دختران خود را به مکتب نمی فرستند.

حسینی افزود: محرومیت زنان از حق آموزش آنان را به شهروند درجه دو در  این ولایت تبدیل کره است .

نویده دانشجوی دانشگاه غزنی نیز در  ادامه خاطر نشان ساخت:  طی ده سال گذشته دولت در شهر غزنی حتی یک مرکز تفریحی برای زنان ساخته نشده و در ایام عید و روز های رخصتی خانم ها مجبور اند در خانه بمانند چونکه جای مناسب برای تفریح ندارند.

نویده  تصریح کرد: در محلات تفریحی و پارک های عمومی شهر غزنی رفتن برای زنان مناسب نیست  چرا که وضعیت فرهنگی جامعه غزنی به گونه ای است که زنان هنگام حضور در پارک ها و دیگر محلات تفریحی مورد انتقاد خانواده شان قرار میگیرند.

شکریه ولی؛ رییس امورزنان غزنی نیز به ضرورت داشتن مراکز تفریحی ویژه زنان در این ولایت اشاره کرد و گفت: اداره امور زنان بر اساس  همین نیاز و ضرورت آن  باغ زنانه را در شهر غزنی ایجاد کرده  که متاسفانه  بدلیل وضعیت نا امنی در این ولایت  و دور بودن این باغ از سطح شهر  زنان از رفتن به آن خودداری می کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان