شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نظر سنجی بنیاد آسیا همه فاکتورها را در نظر نگرفته است

ارگ ریاست جمهوری  نسبت به نتایج نظر سنجی سالانه بنیاد آسیا مبنی بر افزایش نارضایتی مردم به کارکردهای حکومت وحدت ملی، واکنش نشان داد و اظهار داشت” این بنیاد همه فاکتورها را در نظر نگرفته است.”

پژوهش تازه‌ی سالانه‌ی بنیاد آسیا نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی نارضایتی مردم افغانستان از حکومت وحدت ملی در حال افزایش است که این میزان ۵۰.۹ درصد کل پاسخ دهندگان ۳۴ ولایت کشور را دربر می‌گیرد.

ارگ ریاست جمهوری لحظاتی پیش به نتایج این نظر سنجی واکنش داد و طی بیانیه ای گفته است رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان یافته‌های نظرسنجی سالانۀ بنیاد آسیا مبنی بر وضعیت و دیدگاه افغان‌ها در مورد افغانستان را مطالعه کرده است.

در اطلاعیه ارگ عنوان شده: افزایش باورمندی مردم نسبت به پروژه‌های بزرگ ملی، رضایت از عرضۀ خدمات در نهادهای عامه در نتیجۀ کاهش فساد اداری، آمدن اصلاحات و تعهد افغان‌ها به خاطر بودن در افغانستان به عوض مهاجرت، موارد قابل ملاحظه در نظرسنجی است. دولت افغانستان همچنان مصمم می‌باشد تا برای رفاه مردم، رشد پایدار اقتصادی و ایجاد فضای مرفه برای همه، با درنظرداشت امکانات دست داشته تلاش‌ها را ادامه دهد.

ارگ نوشته کرد:  نتیجۀ گرفتن از نظریات و نگرانی های مردم به‌ویژه از وضعیت امنیتی در هنگامی صورت گرفته که جنگ در نقاط مختلف کشور شدت داشت. اما نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با شهامت و شجاعت کامل، شبکه‌های دهشت‌افگن را در نقاط مختلف (مانند ارزگان، ننگرهار، قندوز و هلمند) ضربۀ محکم زده‌ است که تلاش‌های چند ماه گذشته تأثیر قابل ملاحظه بر دید مردم در مورد وضعیت امنیتی کشور گذاشته است.

در این بیانیه ذکر شده است: همچنان آغاز کار پروژه‌های بزرگ، مانند خط آهن در آقینه، بند سلما و چندین بند دیگر، کار پروژۀ انتقال گاز از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند، سرمایه‌گذاری هنگفت سکتور خصوصی (به خصوص در تولید انرژی)، و برنامۀ ایجاد کار برای جوانان بخشی از برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان است که به‌هدف آوردن تغییرات مثبت در زندگی مردم روی‌دست می‌باشد. باوجود ابهامات ناشی از گذارهای اقتصادی و امنیتی با تأثیرات درازمدت آن، برنامه‌های توسعه‌یی و اصلاحی دولت – که مورد حمایت شرکای بین‌المللی افغانستان (به‌ویژه در نشست‌های بروکسل و وارسا) قرار گرفته، اعتماد و امیدواری مردم را نسبت به آیندۀ شان بیشتر کرده می‌تواند.

در پایان ارگ ریاست جمهوری در بیانیه خویش آورده که شاخص بالای توقعات مردم از جامعۀ جهانی و دولت در شکل‌دهی تصورشان از وضعیت، نقش اساسی دارد، ولی نظرسنجی بنیاد آسیا این فکتور را در ارایۀ سوالنامه‌ها و تحلیل یافته‌ها کمتر درنظر گرفته‌ که نیاز است هنگام مطالعۀ یافته‌های نظرسنجی این شاخص‌ها درنظر گرفته‌ شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان