شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نمایندگان و فعالان مدنی: قاتلان اباسین را اعدام کنید

نمایندگان مجلس در نشست عمومی روز شنبه و ده‌ها تن از فعالان مدنی و باشندگان کابل در گردهمایی برای دادخواهی اباسین، خواستار اعدام ربایندگان و قاتلان او شدند.
اعضای مجلس نمایندگان با تأکید بر اعدام عاملان اختطاف و قتل اباسین زازی نوجوان ۱۴ ساله در شهر کابل گفتند که صدور حکم اعدام و تطبیق آن بالای ربایندگان تنها راه جلوگیری از این گونه قضایا است.
همچنان ده‌ها تن از فعلان مدنی و باشندگان کابل نیز در گردهمایی در چهارراهی عبدالحق در کابل برای دادخواهی اباسین از حکومت و نهادهای عدلی و قضایی کشور خواست که قاتلان این پسر ۱۴ ساله را اعدام کنند.
پنج ماه پیش یک گروه آدم‌ربا پس از اختطاف اباسین در مقابل رهایی او از خانواه‌اش صدهزار دالر درخواست می‌کند، اما پس از آن‌که خانواده‌ی کودک این مقدار را پول را تهیه نمی‌تواند، اختطاف‌چیان نخست یک انگشت اباسین را بریده و به خانواده‌ی وی می‌فرستد و بعد او را به قتل می‌رساند.
ریاست عمومی امنیت ملی روز جمعه گفت پنج اختطاف‌چی و قاتلان اباسین را بازداشت کرده است.
نمایندگان مجلس گفتند که ناامنی و افزایش موارد اختطاف در شهر کابل، باعث افزایش نگرانی شهروندان شده و قاتلان این نوجوان به اشد مجازات محکوم شوند.
نمایندگان همچنان خواستار پیگیری جدی این قضیه شدند. عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس گفت قضیه‌ی اختطاف و قتل نوجوان ۱۴ ساله در شهر کابل همه‌ی مردم افغانستان را متأثر کرده است. آقای ابراهیمی به کمیسیون امنیت داخلی مجلس هدایت داد تا این پرونده را پیگیری و تعقیب کند.
امنیت ملی می‌گوید که اختطاف‌چیان اعتراف کرده‌اند که این کودک را به‌قتل رسانده و سپس جسدش را در منطقه‌ی چنارکیلی ولسوالی خاک جبار کابل زیر خاک کرده‌اند.
اما عبدالرحمن رحمن، معاون ارشد امنیتی وزارت داخله در نشست خبری روز شنبه گفت که در پیوند به این رویداد ۱۰ نفر بازداشت شده‌اند.
درخواست اشد مجازات برای قاتلان اباسین در حالی‌ست که رییس‌جمهور غنی هفته‌ی گذشته در نشست فوق‎العاده‌ی شورای ملی گفت دولت متعهد است تا فیصله‌های محاکم و نظام عدلی و قضایی را به‌شمول حکم اعدام، با قاطعیت و با اراده‌ی استوار اجرا نماید.
آقای غنی طی تماس تلفونی به پدر اباسین گفته است که به ارگان‌های مربوط به‌خاطر تطبیق عدالت بالای عاملان این حادثه‌ی المناک هدایات لازم را داده است.
با این وصف دادخواهان اباسین زازی انتظار دارند که حکم اعدام برای قاتلان او صادر شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان