شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نویسنده آرژانتینی از داستان «احمدشاه مسعود» فیلم می‌سازد

«مارسلا گراد»  از نویسندگان آرژانتینی‌ که در افغانستان با کتاب مسعود شناخته شده است کتابی که سال ۲۰۰۹ در انتشاراتی دانشگاه وبستر منتشر شد از روزگار احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان فیلم می‌سازد.

 گراد به رادیو زمانه گفت : امیدوارم این کتاب که نتیجه شنیدن‌های مداوم من است با همین دقت و همین ظرافت‌کاری‌هایی که در گردآوری آن خرج شده در ساختن فیلم نیز اجرا شود  فیلمی برای شنیدن مردم افغانستان از داستان زندگانی احمدشاه مسعود تهیه شود.

وی گفت: رسانه‌ها مسعود را هم درست معرفی نکرده‌اند. از نظر من مسعود از آن دست چهره‌هایی بود که هر هزار سال یک بار می‌آیند و افغانستانی‌ها باید افتخار داشته باشند او خود مدام از خود انتقاد می‌کرد. در دفتر خاطراتی که از او به دست من رسید که همیشه در حال اصلاح کردن خود بود و در راه بهبود دادن شخصیت خود بود و اعتقاد داشت که ما باید از درون خود برای تغییر جهان شروع کنیم.

وی دررابطه با قصه احمدشاه مسعود گفت: مدت چهار سال  می‌شنیدم و می‌شنیدم. مردم در باره این مرد هر چه می‌دانستند می‌گفتند و ثبت می‌کردم. احساس می‌کردم که آن چه مسعود می‌کرد از عشق بود. تمام قصه‌هایی که ثبت کردم پاره‌ جان و تن من شد، حالا من دقیق می‌بینم که چه گونه مسعود با تک تک پیروان خود از عشق و بخشیدن و آرامش درونی صحبت کرد.

گراد افزود: مسعود را چنین فردی یافتم  همین که او به غیرممکن دست یافت،  افرادی مثل مسعود در افغانستان کم نیستند و باید روی آنها سرمایه گذاری کرد. مسعود دست پرورده غرب نبود برای همین نمی‌خواهم مردم افغانستان مسعود را فراموش کنند.تنها در این صورت افرادی مثل مسعود باز  به وجود می‌آیند. و ساخت فیلم حماسی در باره روزگار مسعود به آینده افغانستان کمک خواهد کرد.

احمدشاه مسعود، از فرماندهان و مجاهدین افغانستان و  مشهور به شیر پنشیر  از قهرمانان ملی افغانستان بود که نهم سپتامبر ۲۰۰۱ بر اثر انفجار انتحاری جان خود را از دست داد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان