شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پنجمین نشست کمیسیون اقتصادی افغانستان و ایران در تهران برگذار شد

این نشست روز سه‎شنبه در تهران برگذار شد و مسؤولان وزارت مالیه می‌‏گویند که در این نشست دو روزه دربارۀ چگونگی گُسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های گمرک‌ها، انرژی، فراهم‌آوری سهولت‌های ترانزیتی و ترانسپورتی و بورس‌های تحصیلی گفت‌وگو می‎شود.

مسؤولان می‌افزایند، هیئت افغانی می‌کوشد تا سرمایه گذاری‌ها ایران را در بخش‌های گوناگون جذب کند.

احمل حمید عبدالرحیم‎زی، سخنگوی وزارت مالیه در رابطه چنین می‌گوید، “هدف این نشست این است که چطور بتوانیم در بخش تقویت روابط تجارتی و اقتصادی با کشور ایران پیشقدم باشیم و کا‌رهای که در این عرصه جریان دارد، باید جامه عمل بپوشد.”

درهمین حال، شماری از اگاهان امور اقتصادی می‌گویند حکومت باید بکوشد همکاری‌های ایران را در بخش صنایع جذب کند زیرا ایران در این بخش امکانات خوبی در دسترسی دارد و اینکار سبب رشد صنایع در کشور خواهد شد.

آذرخش حافظی، آگاه امور اقتصادی می‌گوید: ” ما با ایران می‌توانیم در بخش‌های صنایع، مالداری، زراعت و باغداری همکاری‌های بسیار زیاد داشته باشیم. چون ما با ایران مشترکات زیاد داریم و به یک زبان صحبت می‌کنیم و این مشترکات سبب می‌شود تجارت بین ما آسان‌تر صورت بگیرد و صنایع بین ما آسان‌تر و به شکل مشترک ساخته شود.”

در پنجمین نشست کمیسیون اقتصادی افغانستان و ایران نماینده‌گان و مدیران بیش از ۵۰ سازمان وشرکت‌های دولتی وعامه شرکت خواهند کرد و این نشست برای دو روز دوام خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان