شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پنجمین کشتی حامل گندم هند به افغانستان وارد بندر چابهار شد

«بهروز آقایی» مدیر کل بنادر و دریانوردی چابهار از پهلوگیری پنجمین کشتی حامل گندم ترانزیتی در این بندر خبر داد و گفت: ورود این کشتی در راستای توافقنامه سه جانبه هند، ایران و افغانستان و سفر رییس جمهور به کشور هندوستان انجام شده است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۳۰۰۰ دستگاه کانتینر وارد بندر چابهار شده و بیش از ۲۴۰۰ دستگاه کانینر از این محموله به کشور افغانستان ارسال شده است.

مدیرکل بنادر استان در ادامه اظهار کرد: این ظرفیت در آینده افزایش یافته و امکان ترانزیت کالاهای بیشتری از هند فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه‌ اقدامات چشمگیری طی چند سال اخیر در جهت توسعه و رشد بندر چابهار صورت گرفته و این اقدامات تغییرات مثبتی در روابط این بندر با کشورهای همسایه داشته افزود: تلاش برای تبدیل بندر چابهار به یک بندر ترانشیپی و ارایه خدمات ترانشیپ و حمل فیدری به سایر بنادر منطقه اولویت اصلی این سازمان است.

آقایی خاطرنشان کرد: از اقدامات ما در بندر چابهار برای ترانزیت و ترانشیپ کالا تسهیل قوانین و مقررات ورود کالاهای ترانزیتی کشاورزی و نباتی با هدف سرعت و کاهش هزینه های حمل از طریق کشور با اهتمام به صیانت از منابع کشاورزی و باغی کشور با توجه به بازار صادرات و واردات کالای کشاورزی بوده و همچنین تلاش برای تقویت بخش خصوصی حمل و نقل زمینی و حذف موانع اداری در استفاده از ناوگان داخلی و خارجی است.

وی گفت: بندر چابهار با داشتن مزایا و ظرفیت های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد و این بندر اقیانوسی به عنوان پل دسترسی به کشور های اسیای میانه مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار گرفته است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در صدد هستیم که با ایجاد مشوق های لازم به خطوط کشتیرانی با دایر کردن خط کشتیرانی به مقصد بندر چابهار باعث کاهش هزینه‌های حمل دریایی و کاهش قیمت تمام شده ترانزیت از طریق بندر چابهار شویم.

به نوشته ایسنا، از سال ۸۹ تا شش ماهه اول ‌امسال ۲۱ هزار تن کالا از بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شد، حال انکه فقط در ۵ ماه گذشته بالغ بر ۸۰ هزار تن کالا به افغانستان ترانزیت شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان