شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کابل میزبان نشست بزرگ صلح با طالبان خواهد بود

« اکلیل حکیمی»، وزیر دارایی افغانستان با بیان اینکه کابل تا سه ماه دیگر میزبان نشست بزرگ صلح خواهد بود، گفت:  این نشست، با حضور نمایندگان جامعه جهانی برای چگونگی ترسیم نقشه راه و برداشتن گام‎های عملی برای گفت وگوها با طالبان برگزار می‎شود.

حکیمی ‎افزاید: سر یک نقشه راه، ما به توافق برسیم که چه کارها را ما انجام داده می‎توانیم، تا به مخالفان مسلح خود این اطمینان را بدهیم؛ همان طور که با حزب اسلامی این کار صورت گرفت.

قرار است نشست دوره‌ای گروه تماس در باره افغانستان با حضور نمایندگان بیش از۵۰ کشور و سازمان جهانی برای گفتگو در باره روند صلح افغانستان، روز۱۱ ماه اکتبر در مسکو برگزار شود.

طلوع نیوز نوشت:  تادامیچی یاماموتو، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در این باره گفت که روسیه یک همکار و یک بازیگر مهم در تلاش‎های صلح به سطح جهانی است، انتظار داریم تا روسیه یک نقش بسیار سازنده را بازی کند، آنها می‎توانند نقش سازنده را بازی نمایند، ما آرزو داریم که تلاش‎های صلح بسیار بسیار مفید باشند.

مسکو پیش از این نیز میزبان نشست‎های در باره صلح افغانستان بوده است، اما هیچ یک از آن نشست‏‌ها نتوانست طالبان را به گفتگو با دولت  افغانستان متقاعد سازد.

رسانه ‏های پاکستانی گزارش دادند که رییس ارتش پاکستان در سفر اخیرش به کابل،  غنی را به  پاکستان دعوت کرده است و رییس جمهور افغانستان این دعوت را پذیرفته است اما، روشن نیست که  وی پیش از برگزاری نشست گروه تماس در مسکو   یا پس از این نشست به پاکستان برود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان