شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کار ساختمانی ایجاد ده هزار واحد مسکونی در هرات

رئیس اداره شهرسازی هرات می‌گوید که تلاش‌ برای عملی شدن طرح ایجاد بیش از ده هزار واحد مسکونی در این شهر جریان دارد و کار عملی آن سال آینده آغاز می شود.
چند سال پیش طرح ایجاد بیش از ده هزار واحد مسکونی در منطقه گازرگاه شهر هرات از سوی وزارت شهرسازی مطرح گردید که اکنون امیدواری جهت اجرایی شدن آن افزایش پیدا کرده است.
“فریدون سروری” رئیس اداره شهرسازی هرات می‌گوید که تلاش برای آغاز کار عملی این طرح جریان دارد و امیدوار است تا کار ساختمانی آن در سال آینده آغاز گردد.
وی غصب بخشی از زمین‌های این منطقه را از نگرانی‌های جدی در برابر تطبیق این طرح عنوان می‌کند.
بنابر گزارش‌های رسیده برخی از غاصبین زمین با ایجاد قبرهای ساختگی تلاش دارند تا زمین‌های بیشتری را در این منطقه به تصرف خود در آورند.
رئیس اداره شهرسازی هرات نیز نگران این وضعیت است و از منابع اجرایی طرح می‌خواهد تا این موضوع را از طریق نهادهای عدلی و قضایی مورد پیگرد قرار دهند.
وی می‌گوید که “بارها از طریق حوزه پلیس ناحیه هشتم شهر هرات تقاضا کرده و چندین موقعیت غصب شده تخریب شده است، اما این برنامه همچنان جریان دارد و امیدوار هستیم تا از طریق منابع اجرایی این موضوع تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار بگیرد.”
از سوی دیگر، زمین‌های دولتی که در منطقه دشت کارزگاه موقعیت دارد، مربوط به اداره اراضی هرات است.
“مطیع الله نظری” سرپرست این اداره ضمن تائید غصب بخش بزرگی از زمین‌ها در منطقه مذکور، از تلاش‌ها برای روشن شدن این موضوع سخن می‌گوید و از پس گرفتن زمین‌های غصب شده خبر می‌دهد.
وی گفت: ممکن است مقدار زمین‌های غصب شده در این منطقه به ۲۰۰ جریب زمین برسد که در حال حاضر حدود ۲ هزار واحد مسکونی در آن منطقه ساخته شده است.
یادآور می‌شویم که طرح ساخت ده هزار واحد مسکونی چهار سال قبل از سوی وزارت شهرسازی مطرح شد اما به دلیل طولانی شدن انتخابات و تکمیل کابینه، کار عملی این طرح به تاخیر افتاد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان