شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کشته شدن ۷ عضو گروه جندالله جنبش اسلامی ازبکستان در ولایت بغلان

مقامات ولایت بغلان در شمال افغانستان اعلام کرده‌اند که دست کم ۷ شورشی وابسته به گروه جندالله در ولسوالی/شهرستان برکه این ولایت کشته شده‌اند.

مسئولان امنیتی می‌گویند حمله شب گذشته طالبان و گروه جندالله را معاون والی نام‌نهاد طالبان در قندوز رهبری می‌کرد.

علی محمد، فرمانده پلیس ولسوالی برکه به بی‌بی‌سی گفت که نیروهای این دو گروه شب گذشته بر چند پاسگاه پلیس کردند که در حمله متقابل نیروهای امنیتی ۷ نفر کشته و ۸ نفرشان زخمی شدند.

مسئولان امنیتی در این ولسوالی می‌گویند شورشیان مسلح از ولایت‌های قندوز و تخار که هم‌مرز با ولسوالی برکه است، به آنجا حمله می‌کنند.

آنها گفته‌اند که در بین زخمی‌های شورشیان امام‌الدین حقانی و حفیظ‌ الدین حقانی دو فرمانده مهم طالبان نیز شامل اند.

فرمانده پلیس برکه گفت: “دیشب طالبان مسلح به سرکردگی معاون ولایت قندوز عملیات تهاجمی را بالای پوسته‌/پاسگاه‌های ما انجام دادند، در نتیجه به شکست مواجه شدند و ۱۵ نفر کشته و زخمی داشتند. هفت هشت حمله کردند، شکست خوردند و به جاهای اصلی خود رفتند.”

آقای علی محمد علاوه کرد که در این حمله به نیروهای امنیتی تلفاتی وارد نشده است.

از طرف دیگر ساکنان ولسوالی برکه می‌گویند که فعالیت شورشیان مسلح موسوم به جندالله مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

احسان الله یکی از بزرگان قومی در برکه به بی‌بی‌سی گفت: “شورشگری اینجا ایجاد کردند، بحران ایجاد کردند، گروه‌های جندالله و امارتی‌ها و سایر مخالفان مسلح دولت. مردم از این نقطه کاملا نگران هستند و طبعا مشکلات زیادی به مردم ایجاد کرده‌اند. مردم نمی‌توانند به زندگی عادی شان ادامه بدهند.

به گفته فرمانده پلیس برکه شماری از نیروهای ازبکستانی جندالله با خانواده‌هایشان تا چند ماه پیش در این ولسوالی حضور داشتند اما حالا این ولسوالی را ترک کردند.

نهادهای اطلاعاتی افغانستان می‌گویند که گروه جندالله وابسته به جنبش اسلامی ازبکستان در برخی ولایات شمال افغانستان تحت نظارت طالبان فعالیت می‌کند.

سال گذشته قاری بشیر مسئول گروه جندالله در شمال افغانستان و قاری حضرت مشهور به ابو حذیفه رهبر این گروه در ولایت قندوز کشته شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان