شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمیساریای سازمان ملل از تلاش‌ها برای نجات جان پناهندگان استقبال کرد

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از تلاش‌های گارد ساحلی ایتالیا و آژانس مدیریت همکاری عملیاتی در­مرزهای اروپا که طی چند روز گذشته جان حدود ۱۵۰۰ مهاجر را در دریای مدیترانه نجات دادند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک، «­ونسان کوشتِل»، رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اروپا، در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: با توجه به آغاز غم انگیز سال ۲۰۱۶ در دریای مدیترانه، من واقعا خوشحالم که می‌بینم نجات جان انسان‌ها مهمترین اولویت است.

وی افزود: گارد ساحلی ایتالیا و فرونتکس با وجود شرایط بد جوی برای نجات جان این تعداد انسان هیچ تردیدی به خود راه ندادند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: پس از غرق شدن دست کم یک قایق سبک در آب‌های ساحلی لیبی که بیش از ظرفیت مسافر سوار کرده بود، مقامات اروپایی دست کم هشت جسد بی جان را از آب گرفتند.

این اظهارت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در حالی است که بر اساس آمار آژانس پناهندگان سازمان ملل بیش از ۱۴ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۶ در آب‌های مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل تاکید کرد که این آمارها ضرورت ایجاد راه های قانونی پناهندگی به اروپا را نشان می‌دهد در این صورت دیگر پناهندگان نیازی نمی بینند برای پناهندگی به اروپا مسیر خطرناک آب های مدیترانه را انتخاب کرد و خود را به دست قاچاقچیان بسپارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان