شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کنفرانس «نهضت اصلاحی علامه فیضانی» در کابل برگزار شد

«کنفرانس علمی- تحقیقی نهضت اصلاحی علامه فیضانی» با حضور شخصیت‌های علمی، دینی و صدها تن از باشندگان شهر کابل روز پنجشنبه، دوم جدی در تالار استقلال برگزار شد.

محمد جعفر عادلی، رییس سازمان جهاد می‌گوید که علامه فیضانی توجهی جدی به وحدت، اخوت و همبستگی امت اسلامی داشت، وی از پیشگامان و مبارزان علمی و جهادی کشور بود.

آقای عادلی افزود، شهید فیضانی حامی و مدافع نهضت‌های اسلامی به خصوص مجاهدین فلسطینی بود.

در همین حال دکتر عبدالباقی ایوبی می‌گوید: علامه فیضانی مرد مبارز و نشناختهٔ تاریخ کشور است. افکار و آثار علامه فیضانی، مبانی مکتب توحید در عصر کنونی است، وی ۵۲ اثر در زمینه خودشناسی و خداشناسی بر اساس کلام خدا و سنت نبوی نوشته است.

محمدگل اکبری، رییس موسسه تحقیقی کابل نیز در کنفرانسی که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز جان‌باختن علامه فیضانی برگزار شده بود، گفت: علامه فیضانی، بسترهای احکام فلسفی، نظریه‌های اقتصادی، سیاسی، ارتباطی و فرهنگی را در کشور ایجاد کرد.

در همین حال مسعود ترشوال، استاد دانشگاه و سخنگوی حزب حراست و ثبات گفت: علامه فیضانی یک سیاست‌مدار درباری، توجیه‌گر استکبار و ظلم نبود، وی اصلاحات را برای منافع شخصی نه، بل برای تغییر می‌خواست.

عطاالله محمد فیضانی بعد از مبارزات زیاد در سال ۱۳۵۱ در زندان پل‌چرخی در پی ظلم و شکنجه حکومت آن زمان، جان خود را از دست داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان