شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کودکان پناهنده بازمانده از تحصیل شناسایی می‌شوند

«احمد محمدی فر» ظهر امروز در همایش کشوری نخبگان پناهنده در استان البرز اظهار داشت: ایران برای پناهندگان برنامه‌های خدماتی مناسبی را در نظر گرفته است و توانسته خدمات مثبتی را به این افراد ارائه دهد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین خدماتی که به پناهندگان ارائه می‌دهد خدمات تحصیلی است که هم اکنون و با توجه به آمار موجود بیش از ۵۵ درصد پناهندگان در ایران باسواد شده‌اند که این نشان دهنده ارائه خدمات آموزشی به پناهندگان است.

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل

محمدی‌فر گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است که در این راستا بیش از ۴۸ درصد دختران پناهنده سواد دار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هیچ منعی برای تحصیل پناهندگان نداریم،‌ گفت: مهاجران در کشور از خدمات آموزشی و رفاهی مناسبی برخوردار هستند و آنان نیز باید مانند دیگر هموطنان از خدمات مناسبی برخوردار شوند.

اولویت‌ برای توسعه خدمات‌رسانی به پناهندگان

محمدی‌فر یکی از مهمترین اولویت‌هایی که در دستور کار مسؤولان برای توسعه خدمات‌رسانی به پناهندگان است را بحث بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: بیمه سلامت پناهندگان نیز به صورت جدی در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم د این زمینه نیز خدمات مناسبی را به پناهندگان ارائه دهیم.

«صمد حاج جباری» مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز طی سخنانی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها نیز دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل هستند خاطرنشان کرد: تعداد ۲۴ هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل داریم که براساس آمار موجود ۱۹ هزار نفر از این دانشجویان افغانستانی هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان