شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ۱۲ هزار پناهجوی افغانستانی اخراج می‌شوند

وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که ۱۲ هزار و ۵۳۹ مهاجر افغانستانی را وادار به ترک این کشور خواهد کرد.

این تصمیم دولت آلمان در شرایطی اتخاذ شده است که وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم تر شده و در ماه‌های گذشته ده‌ها هزار تن از شهروندان افعانستانی بر اثر درگیری‌ها بی خانمان شده اند.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که مراکز شهرهای افغانستان از امنیت کافی برخوردار است و آن دسته از پناهجویان افغانستانی که اخراج می‌شوند می‌توانند در این شهرها سکونت داشته باشند.

پیشتر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز بر اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از این کشور تاکید کرده بود و گفته بود که برخی از مناطق افغانستان امنیت دارد و افغانستانی‌ها به جای مهاجرت می‌توانند در مناطق امن این کشور زندگی کنند.

شماری از فعالان مدنی در آلمان گفته اند قرار است تظاهراتی علیه این تصمیم دولت آلمان در آن کشور راه اندازی کنند.

گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستانی در طول چند دهه گذشته به آلمان سفر کرده اند که پناهجویانی که در یک سال گذشته به آن کشور سفر کرده اند به تدریج در حال اخراج شدن هستند.

بخدی به نقل از  روزنامه «اوسنابروکر» نوشت: افغانستان بیش از ۷ میلیون مهاجر و پناهجو در کشورهای جهان دارد که حدود ۳ میلیون تن از آنان در پاکستان و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایران بسر می‌برند و تنها کمتر از یک میلیون نفر به سایر کشورهای جهان مهاجرت کرده اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان