شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » چرا حکمتیار سکوت کرده است؟!

در میان انبوه محکومیت های داخلی و خارجی نسبت به حملات تروریستی اخیر در ساحه شش درک کابل، سکوت حکمتیار برای بسیاری سوال برانگیز شده است.

با گذشت بیش از یک روز از حادثه خونین در کابل که بسیاری آن را جنایت جنگی نامیده اند، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان تاکنون هیچ واکنشی برای محکومیت آن از خود نشان نداده است.

احمد سعیدی آگاه سیاسی در این زمینه میگوید:”چه از طریق رسانه های چاپی و صوتی و چه از طریق صفحات اجتماعی اکثریت مردم افغانستان بخصوص شخصیت های مطرح حادثه خونین روز گذشته در منطقه شش درک کابل را محکوم نمودند اما با گذشت تقریباً ۳۰ ساعت از آن حادثه دلخراش از آقای گلبدین حکمتیار بخاطر محکوم کردن حملات انتحاری هیچ چیزی و هیچ عکس العملی نه شنیده ام و نه دیده ام.”
.
این در حالی است که به گفته منابع آگاه “ملا ولی محمد” یکی از زندانیان رها شده حزب اسلامی طراح حمله انتحاری روز گذشته در ولایت قندهار که منجر به جان باختن ۱۱ کودک شد ،بوده است.

در نتیجه حمله های انتحاری دیروز در شهر کابل ۲۹ تن به شمول ۹ خبرنگار شهید و بیش از ۴۹ تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این رویداد را به عهده گرفت و اعلام کرد که در انفجار دوم، خبرنگاران را هدف قرار داده اند.

شماری از آگاهان براین باور اند که در پشت حملاتی که زیر نام داعش در افغانستان انجام می شود، گلبدین حکمتیار دست دارد.

حکمتیار در اعلامیه ای به مناسبت عید فطر ( اسد ۱۳۹۲) به مسایلی اشاره کرد که در شبکه های اجتماعی با واکنش های زیادی رو به رو شد.

در بخشی از پیام حکمتیار با اشاره به اختلافی که میان کوچی ها و هزاره ها وجود دارد، آمده بود: “آنروز فرا خواهد رسید که مردم مظلوم افغانستان برای احقاق حقوق غصب شده شان کمر ببندند و در آن زمان در هیچ گوشه کشور پناه‌گاهی برای خود نخواهند یافت. بعضی از آنها به ایران فرار خواهند کرد و ایران هم با آنها سلوک بیرحمانه خواهد کرد.”

وی در این پیام به صورت مشخص از هزاره‌ها نام برد و هشدار داد که روزی فراخواهد رسید که آنها در هیچ گوشه‌ای از کشور جایی نخواهند داشت و به ایران فرار خواهند کرد.

با این حال گلبدین حکمتیار نه تنها در مقابل حملاتی که بالای شیعیان در افغانستان انجام می شود سکوت اختیار کرده بلکه تاکنون به هیچکدام از حملات تروریستی که توسط داعش سازمان دهی شده واکنش نشان نداده است.

اکنون نیز سکوت معنادار حکمتیار نسبت به حملات خونین دیروز در کابل در حالی که بسیاری این حملات را جنایت جنگی خوانده و آن را محکوم کرده اند، افکار بسیاری را به این سمت سوق می دهد که در پشت حملاتی که زیر نام داعش در افغانستان انجام می شود، گلبدین حکمتیار دست دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان