شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » واکنش مقامات افغان به نشر گزارش ها در مورد حضور البغدادی در افغانستان

مقام‌های دولت افغانستان به نشر گزارش‌ها در مورد حضور ابوبکر البغدادی، رهبر گروۀ داعش در این کشور واکنش نشان داده‌اند.

در این میان، شورای امنیت ملی افغانستان، گزارش‎های نشر شده از سوی رسانه‌ها را بی بنیاد خوانده و آن‎‌را بیش از شایعه، چیزی دیگری نمی‌داند.

قادرشاه، سخن‌گوی شورای امنیت ملی افغانستان گزارش‌ها در مورد حضور رهبر داعش را در این کشور رد کرده و گفته‌است که چنین شایعاتی فقط افکار شهروندان را نگران می‌کند.

سخن‌گوی شورای امنیت ملی هم‌چنان علاوه کرده که نیروهای امنیتی متعهد بر نابودی هراس‌افگنان به شمول اعضای گروۀ داعش می‌باشد.

این گفته‌های مقام‌های افغان در حالی ابراز می‌گردد که شماری از رسانه‌ها پاکستانی در همسایه‌گی افغانستان گزارش داده‌اند که ابوبکر البغدادی فعلا با افرادش در این کشور حضور دارند.

رسانه‌ها پاکستانی به نقل از منابع شان هم‌چنان گزارش داده بودند که فعلا البغدادی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان پنهان گردیده‌است.

گفتنی‌ست که ننگرهار در شرق افغانستان مکان اصلی گروه داعش می‌باشد، اما تا هنوز تثبیت نشده که رهبر این گروه در آن حضور داشته باشد و یا هم به آن سفر کرده باشد.

گفتنی‌ست که مقام‌های افغان می‌گویند که گروۀ داعش در این کشور شکست خورده و ظاهرا در این اواخر دیده هم شده که فعالیت‌های تروریستی این گروپ در بخش‌های از کشور نیز کاهش یافته‌است.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان