شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امارات به افغانستان ‘نیروی نظامی می‌فرستد’

دولت افغانستان اعلام کرده که پیشنهاد امارات متحده عربی برای اعزام نیروی نظامی به افغانستان را بررسی و تایید کرده است.

در خبرنامه منتشرشده از سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده: “جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۵ جوزا/خرداد) شورای امنیت ملی پیشنهاد امارات متحده عربی را در مورد اعزام نیروهای ویژه به افغانستان در چارچوب ماموریت حمایت قاطع به منظور آموزش، مشورت‌دهی و حمایت در مطابقت به توافق‌نامه امنیتی افغانستان و ناتو بررسی و تایید کرد.”

در این خبرنامه در مورد تعداد این نیروها و جدول زمانی اعزام آنها به افغانستان، جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

دولت امارات متحده عربی هم تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده است اما ژنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان هفته پیش گفت امارات و قطر می‌خواهند به افغانستان نیرو بفرستند.

ژنرال نیکولسون، روز چهارشنبه هفته گذشته از طریق کنفرانس تلفنی از کابل به خبرنگاران در واشنگتن گفت که کشورهای امارات متحده عربی و قطر پیشنهاد کرده‌‌اند که می‌خواهند به “ماموریت حمایت قاطع” بپیوندند و به افغانستان نیرو بفرستند.

حمایت قاطع ماموریت کمک ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان است که سه سال پیش پس از پایان نقش رزمی نیروهای خارجی در افغانستان شروع به فعالیت کرد.

در چارچوب این ماموریت ۳۹ کشور عضویت دارند و هدف آن آموزش، حمایت و مشورت به نیروهای امنیتی افغانستان خوانده شده است.

امارات پس از حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱، شمار محدودی نیرو به افغانستان فرستاد و این نیروها در هلمند مشغول فعالیت‌هایی در زمینه بازسازی و کمک‌رسانی بودند.

سال گذشته در نتیجه انفجاری در مهمانخانه والی قندهار، در جنوب افغانستان پنج دیپلمات این کشور کشته شدند و سفیر امارات در افغانستان نیز در اثر جراحاتی ‌که در این انفجار برداشت، بعدا در امارات جان داد.

امارات در چارچوب ائتلاف به رهبری عربستان در یمن نیز نیرو دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان