شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اتحادیه اروپا: به طور مشروط کمک به افغانستان را ادامه می‌دهیم

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری اعلام کرد وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه توافق کرده‌اند تا کمک‌های بشردوستانه و معیشتی به افغانستان ادامه خواهد یافت و بدون تبعیض بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

بورل با اظهار اینکه ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های امدادرسان در افغانستان تأثیر قابل توجهی بر روند کمک‌رسانی در این کشور دارد، تصریح کرد که توزیع کمک‌ها در افغانستان باید مطابق با اصول اتحادیه اروپا و اصولی باشد که هفته گذشته مورد توافق کشورهای کمک‌رسان به افغانستان قرار گرفت.

وی تأکید کرد: واضح است که ما نمی‌خواهیم افغانستان را رها کنیم، در عین حال نمی‌خواهیم رنج مردم افغانستان و به‌ویژه زنان افغان را افزایش دهیم و آن‌ها را مجازات کنیم، اما در برابر تصمیم‌های طالبان نیز نمی‌توانیم سکوت کنیم.

این سیاستمدار اسپانیایی در توضیح درباره اصول و شروط اتحادیه اروپا برای تداوم کمک‌ها بشردوستانه به افغانستان گفت: به عنوان مثال، یک سازمان غیردولتی که توسط طالبان مجبور به جایگزینی کارگران زن با کارگران مرد، و اخراج کارگران زن از فعالیت و جایگزینی آن‌ها با مردان شود، نمی‌تواند کمک ما را دریافت کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد که اگر این اصول رعایت شود، اتحادیه اروپا حداقل برای یک دوره شش ماهه آزمایشی به کمک‌های اقتصادی که مستقیماً به نفع شهروندان و مردم افغانستان باشد، ادامه خواهد داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان