شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اسلام‌آباد خواستار تعامل بیشتر کشورهای جهان با کابل شد

 حنا ربانی، مشاور وزیر خارجه پاکستان روز پنجشنبه در نشست سمرقند عنوان کرد که افغانستان با بحران بشری سنگین و خطر فروپاشی اقتصادی رو به روست.

وی با اظهار نگرانی از وضعیت اقتصادی کشور افغانستان گفت نشانه‌های کاهش کمک‌های بین المللی به افغانستان در سال پیش رو به چشم می‌خورد. ربانی از کشورهای جهان خواست که در رویکرد خود به افغانستان و طالبان تجدید نظر کنند.

این مقام پاکستانی افزود ممنوعیت کار و تحصیل زنان در افغانستان به مشکلات در روابط کابل و کشورهای دیگر دامن زده است. ربانی با اظهار تأسف از تصمیم‌های اخیر کابل، در عین حال از کشورهای غربی خواست افغانستان را فراموش نکنند. مشاور وزیر امور خارجه پاکستان می‌گوید: «ما به یک رویکرد متوازن بر اساس تعهد دوجانبه نیاز داریم؛ روحیه همبستگی و همکاری مبنای تعامل جهان با افغانستان باشد».

ربانی در این نشست بار دیگر ادعاهای اسلام‌آباد مبنی بر تهدید تروریسم از خاک افغانستان را تکرار کرده و گفت: پاکستان و دیگر کشورهای همسایه افغانستان از ناحیه این کشور با تهدید تروریسم روبه‌رو هستند. ادعایی که بارها از سوی مقامات کابل رد شده و اطمینان داده‌اند که هیچ کشوری از خاک افغانستان مورد تهدید قرار نخواهد گرفت.

نشست سمرقند روز گذشته با حضور وزرای امور خارجه و نمایندگان کشورهای ایران، چین، روسیه، پاکستان، اوزبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در شهر سمرقند کشور ازبکستان برگزار شد. 

چین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان