شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “باید مراقب داعش افغانستان بود!”

🔸گروه تروریستی داعش شاخه خراسان، یکی از آخرین تصاویر مهیج ماموریت ۲۰ ساله ضدتروریستی ایالات متحده در افغانستان را هنگامی که دو بمب گذار انتحاری آن سیزده سرباز آمریکایی را در فرودگاه بین المللی کابل کشتند ارائه کرد، مرگبارترین روز برای نیروهای مسلح آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون!

🔸اما داعش با این حمله نشان داد که طالبان برای حفاظت از افغانستان مناسب نیستند. در عوض حمله داعش به خروج نهایی سربازان آمریکایی از کابل سرعت بخشید و به طالبان اجازه داد تا تصرف عملی خود را بر افغانستان نهایی کنند!

🔸داعش به هرج و مرج افغانستان نیاز داشت. این گروه از زمان مرگ ابوبکر البغدادی رهبر آن در سال ۲۰۱۹ و از دست دادن خلافت سرزمینی خود در سوریه و عراق تجدید قوا نکرده است!

🔸در واقع حملات تروریستی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در افغانستان، داعش شاخه خراسان به طور مستقیم با القاعده برای کاهش جنگجویان و تامین بودجه در میان هزاران نیروی آمریکایی و ناتو رقابت می کرد!

🔸کنترل طالبان بر افغانستان به القاعده این امکان را می دهد که تجدید قوا و برنامه ریزی کند. افغانستان به پناهگاهی امن تبدیل خواهد شد که به القاعده اجازه می دهد نیروهای جدید و منابع مالی جمع آوری کند و عملیات خارجی را برنامه ریزی کند!

🔸بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در ماه جون، احیای القاعده به احتمال زیاد زمان می برد، اما محققان گزارش می دهند که جنگجویان خارجی به جز ۱۰ هزار جنگجوی تروریستی خارجی که در حال حاضر در افغانستان هستند، به افغانستان نقل مکان می کنند!

🔸داعش شاخه خراسان به دلیل وحشیگری بی رویه خود، حمله به اقلیت های مذهبی، مقامات دولتی و کسانی که در برابر اسلام سختگیرانه این گروه مقاومت کردند مشهور شده است!

🔸با خروج تمام پرسونل دیپلماتیک و نظامی و اکثر غیرنظامیان آمریکایی از افغانستان، آمریکایی ها باید در برابر تمایل به نادیده گرفتن نبرد سه گانه بین طالبان، القاعده، و تروریسم داعش خراسان مقاومت کنند!

🔸تهدیدی که داعش در خارج از منطقه افغانستان و پاکستان برای منافع آمریکا ایجاد کرده دست کم گرفته شده است. مقامات دولت ترامپ نیز در اواخر دوران ریاست جمهوری او داعش را به عنوان تهدید نپذیرفتند!

🔸در حالی که القاعده یک تهدید مهمتر برای منافع ایالات متحده است، اما نباید داعش را بعنوان تهدیدی فراتر از خطوط مرکزی و جنوب آسیا نادیده گرفت!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان