شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “تیم بایدن هنوز میلیاردها دالر به افغانستان می فرستد”

🔺یک گروه ناظر دولتی گفت که دولت بایدن به ارسال میلیاردها دالر مالیات دهندگان آمریکایی به افغانستان ادامه می دهد و همچنین از حسابرسی اقدامات آنها جلوگیری می کند!

🔺دیده بان قضایی گزارش داد که هیچ تضمینی وجود ندارد که این بودجه، به دست طالبان که با تسلیم تیم بایدن در ماه آگست سال گذشته مسئولیت افغانستان را بر عهده گرفتند، نیافتد!

🔺دیده بان قضایی از طریق قانون آزادی اطلاعات دریافته است که ایالات متحده در دو دهه گذشته، ۱۴۶ میلیارد دالر برای بازسازی افغانستان هزینه کرده و میلیاردها دالر دیگر همچنان خرج می شود، اما دولت بایدن، از اقدام حسابرسان فدرال در انجام وظایف محوله کنگره و تحقیق در مورد اینکه پول کجا می رود، جلوگیری کرده است!

🔺دیده بان قضایی ادامه داد: “ماه هاست که سرمفتش ویژه برای بازسازی افغانستان (سیگار) تلاش می کند تا سقوط ناگهانی دولت تحت حمایت ایالات متحده در افغانستان را بررسی کند، و تحقیق کند که آیا وزارت امور خارجه از قوانین و مقررات منع انتقال وجوه به طالبان پیروی می کند، با این حال، وزارت امور خارجه و شاخه آن، اجنسی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده (USAID)، از همکاری طبق قانون خودداری می‌کنند!”

🔺جان سوپکو، رئیس سیگار، خشم خود را از تلاش‌های وزارت خارجه برای ممانعت از تحقیقات دفترش ابراز کرد. سوپکو در نامه‌هایی به کمیته‌های کنگره، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، و سامانتا پاور مدیر اجنسی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده، اظهار داشت که وزارت امور خارجه بیش از ۲۰ درخواست اطلاعات از دفتر او را در هشت ماه گذشته نادیده گرفته است!

🔺سوپکو نوشت: “ممنوعیت صریح مقامات دولتی و اجنسی انکشاف بین المللی ایالات متحده برای جلوگیری از انجام کار نظارتی سیگار، غیرقانونی است!” او افزود که دولت ایالات متحده همچنان به میلیاردها دالری که از سال ۲۰۰۲ در افغانستان خرج کرده است، اضافه می کند. مالیات دهندگان ایالات متحده سزاوار اطلاعات عینی در مورد اینکه پول آنها کجا می رود و به چه کسی داده می شود استند!

🔺این درحالیست که تیم بایدن پس از تسلیم افغانستان به طالبان، تصمیم گرفت نزدیک به ۸۵ میلیارد دالر تجهیزات نظامی ایالات متحده را رها کند و در افغانستان باقی بگذارد!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان