شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دیدار نماینده ویژه چین و مقامات افغانستان با محوریت مسائل اقتصادی

 «یو شیائویونگ» نماینده ویژه چین برای افغانستان در سفر به قطر با «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه دیدار کرد.

به گفته سهیل شاهین، دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله تقویت همکاری‌های تجاری، تسهیل روند صدور ویزا برای تاجران و سرمایه‌گذاران، بورسیه‌های تحصیلی چین، کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و نیز سرمایه‌گذاری این کشور در افغانستان گفتگو کردند.

از سوی دیگر، نماینده‌ ویژه چین‌ نیز در صفحه توئیترش ‌از دیدار‌های جداگانه با سفیر پاکستان در دوحه‌ و رئیس بخش آسیایی وزارت خارجه قطر خبر داده است.

نماینده ویژه چین می‌گوید در دیدار با مقامات قطری درمورد تلاش‌های مشترک پکن و دوحه برای صلح، ثبات و بازسازی در افغانستان صحبت‌های سازنده داشته است.

یو شیائویونگ در صفحه توئیترش نوشت: ما در مورد وضعیت افغانستان گفتگوهای مفیدی داشتیم. هر دوطرف توافق کردیم که به تعامل با افغانستان ادامه دهیم، زیرا همکاری چین و قطر برای صلح، ثبات و بازسازی افغانستان اثرگذار است.

چین و قطر از جمله کشورهایی است که روابط خوبی با هیئت حاکمه افغانستان دارند و نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان در این دو کشور فعال است.

«جنت فهیم چکری» آگاه مسائل سیاسی درباره اهمیت افغانستان برای تقویت تعاملات اقتصادی در منطقه می‌گوید: به دلیل موقعیت استراتژیک افغانستان، به طور مثال اگر پاکستان بخواهد با کشورهای آسیای مرکزی تجارت داشته باشد پس باید از افغانستان عبور کند. بنابراین، ثبات در افغانستان می‌تواند ثبات در منطقه و جهان تلقی شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان