شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » روسیه: طالبان نسبت به دولت دست نشانده کابل بهتر توان مذاکره را دارند

نماینده ویژه رئیس جمهور پوتین در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که طالبان نسبت به دولت دست نشانده کابل به رهبری غنی بیشتر قابلیت مذاکره را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: رهبری جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) مدتهاست که خود را قابل مذاکره تر از دولت دست نشانده قبلی افغانستان نشان داده اند.

وی در این خصوص تأکید کرد که روسیه از قبل با جنبش طالبان ارتباط برقرار کرده است.

 وی گفت: ما مدتهاست که با جنبش طالبان تماس و ارتباط برقرار کرده‌ایم. این واقعیت که ما مقدمات گفت‌وگو با مقامات جدید افغانستان را از قبل فراهم کردیم، یک دستاورد سیاست خارجی روسیه است که از آن به طور کامل برای تأمین منافع بلندمدت مسکو استفاده خواهیم کرد. 

این دیپلمات ارشد روس افزود: ما مدت‌ها با طالبان درباره چشم‌انداز توسعه پس از تصاحب قدرت در حال مذاکره بودیم و آن‌ها بارها تأیید کردند که هیچ جاه‌طلبی فراسرزمینی ندارند، آن‌ها درس‌های سال ۲۰۰۰ را یاد گرفتند.

 او گفت که ما تهدید مستقیمی علیه متحدان خود در آسیای مرکزی نمی‌بینیم. حقایقی که خلاف این را ثابت کند، وجود ندارد. 

وی در ادامه تصریح کرد: با این حال، این بدان معنا نیست که می‌توانیم آسوده باشیم. وقتی یک نظام به طور کامل تغییر می‌کند، فضایی برای دیگر سازمان‌های تروریستی بین‌المللی ایجاد می‌شود که ممکن است در آینده برای متحدان ما تهدید ایجاد کنند. 

کابلوف دیروز و در پی پیشروی طالبان در پایتخت افغانستان گفته بود روسیه آماده تخلیه سفارت خود در کابل نمی‌شود و این مرکز دیپلماتیک با آرامش در حال فعالیت است.

در ادامه تحولات و پیشروی‌های روزهای اخیر طالبان در افغانستان، طبق گزارش‌ها آن‌ها توانستند شامگاه یکشنبه بدون درگیری مسلحانه وارد کابل شوند و در حال ایجاد کنترل بر دفاتر دولتی تخلیه شده توسط نیروهای افغان هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان