شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “سازمان بین‌المللی مهاجرت: بیش از نیمی خانواده‌ها در افغانستان منبع درآمد ندارند”

🔺سازمان بین‌المللی مهاجرت یا «آی‌اواِم IOM»، به تازه‌گی در گزارشی گفته است که ۵۵ درصد خانواده‌ها در افغانستان منبع درآمد ندارند. براساس آمار این سازمان، ۱۶ درصد خانواده‌ها روزانه یک وقت یا کم‌تر از آن غذا صرف می‌کنند. این سازمان هم‌چنان گفته است که بیش از ۲.۸ میلیون خانواده در افغانستان بدهکار اند.

🔺در گزارش آمده است: «بیش از نیمی از خانواده‌ها در افغانستان کدام منبعی درآمد ندارند و ۱۶ درصد خانواده‌ها نیز روزانه یک وقت یا کم‌تر از آن غذا می‌خورند.»

🔺در همین حال، شماری از شهروندان کشور که سرپرستی خانواده‌های‌شان را عهده‌دار اند، از بی‌کاری شکایت می‌کنند. نظرمحمد، یک تن از شهروندان کشور از فقر شکایت دارد. او می‌گوید که برای زنده‌ماندن تنها به نان خشک دست‌رسی دارد.

🔺از سویی هم، عبیدالله، یک تن دیگر از شهروندان کشور، می‌گوید که در گذشته آشپز بود، اما در این روزها نه‌تنها که وظیفه ندارد؛ بل در وضعیت بد اقتصادی به‌سر می‌برد. او که صاحب پنج فرزند است، از امارت اسلامی می‌خواهد که به وضعیت بد اقتصادی‌اش رسیده‌گی کند.

🔺با این حال، وزارت اقتصاد نبود زیربناهای اقتصادی و تولیدی و میزان بلند بی‌کاری را، عمده‌ترین عامل کاهش درآمد مردم می‌داند. عبدالرحمان حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد، به سلام‌وطندار می‌گوید که آنان برای بهبود وضعیت درآمد و بلندبردن قدرت خرید، در هم‌کاری با نهادهای دیگر روی برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت کار می‌کنند.

🔺گفتنی‌ است که پس از حاکمیت دوبارۀ امارت اسلامی در افغانستان، وضعیت بشری و اقتصادی مردم با مشکل روبه‌رو شده است. لازم به یادآوری‌ست که سازمان بین‌المللی مهاجرت در این گزارش هم‌چنان گفته است که ۶۹ درصد خانواده‌ها در افغانستان توان خریداری مواد غذایی مورد نیازشان را ندارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان