شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طرح آمریکا برای پول‌های افغانستان برنامه تمام عیاری برای غارت است

«تمیم عاصی» معاون وزیر دفاع سابق افغانستان در امور راهبردی و سیاست‌گذاری از طرح آمریکا برای انتقال میلیاردها دلار دارایی‌های توقیف شده افغانستان به صندوق اماناتی در سوئیس انتقاد کرد.

عاصی در توئیتی نوشت: طرح انتقال و جاسازی ذخایر ارزی افغانستان به سوئیس و دادن مدیریت آن به چند افغان «تکنوکرات» بیکار و چند «بازنشسته» بانک جهانی و صندوق وجهی پول یک برنامه تمام عیار فساد و غارت ثروت ملی کشور است.

وی افزود: این ذخایر برای حمایت از سیاست پولی و ارزش افغانی است و نه برای پرداخت حقوق گزاف چند مشاور داخلی و خارجی که سال‌ها از آدرس افغانستان پول و امتیازات دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر دفاع سابق افغانستان هشدار داد که انتقال این پول‌ها به صندوق اماناتی در سوئیس سبب خواهد شد تا چند مأمور بازنشته و تکنوکرات قبلی در خلاء حقوقی و حسابدهی از این ذخایر سوء استفاده خواهند نمود.

این استاد سابق دانشگاه خاطر نشان کرد «هدف ذخایر ارزی افغانستان پشتوانه ارزش پول ملی این کشور و حمایت از سیاست پولی است و نباید برای کمک‌های بشری و یا حقوق و یا مصارف روزانه از آن استفاده شود که فاجعه بار خواهد بود».

عاصی ادامه داد: چند نفر لابی‌گر افغان و خارجی که در این روزها در ظاهر اشک تمساح می‌ریزند، اما در باطن برنامه غصب و سوء استفاده مالی از این ذخایر ارزی را دارند، باید جلو برنامه‌های پنهانی‌شان گرفته شود. نگذارید این ذخایر از طریق برنامه‌های به ظاهر معصوم و تکنوکراتیک اما در باطن دزدی مدرن به غارت برود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان