شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ناتو در سال ۲۰۱۷ به تعهداتش در قبال افغانستان عمل می‌کند

«ماریون اوبری» سخنگوی نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان، گفت: ناتو و شرکای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان تعهداتشان را در قبال افغانستان برای سال ۲۰۱۷ میلادی تجدید کردند.

وی افزود: ناتو متعهد شده است که به کمک و پشتیبانی نیروهای افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهند داد و بر مشارکت پایدار سیاسی و عملی با دولت افغانستان کار خواهد کرد.

اوبری اظهار داشت: هدف اصلی ناتو در افغانستان به ویژه در سال ۲۰۱۷ میلادی جلوگیری از تبدیل این کشور به پناهگاه تروریست‌ها است.

سخنگوی نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان در خصوص انتظارات ناتو از افغانستان تصریح کرد: این سازمان خواستار تداوم پیشرفت در اصلاحات دولت افغانستان بخصوص در زمینه مبارزه با فساد اداری و تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغانستانی‌ها است.

وی در گفت‌وگو با رادیو آزادی ادامه داد: در خصوص پیشرفت‌ تلاش‌ها در راستای صلح افغانستان، از همه بازیگران منطقه‌ای می‎خواهیم تا نقش سازنده‌ای را ایفا کنند.

 «فرانس مایکل ملیبین» سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان نیز، در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به مناسبت سال نو میلادی نوشت که “آرزوی شما برای سال ۲۰۱۷ میلادی چیست؟ من صلح برای افغانستان می‌خواهم. یک صلح افغانستان. صلح توسط افغانستانی‌ها. برای افغانستانی‌ها.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان