شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “وزارت امور خارجه بریتانیا، به اشتباهات متعدد در خروج بریتانیا از افغانستان اعتراف کرد!”

🔺وزارت خارجه بریتانیا فهرستی از اشتباهات را در رابطه با نحوه خروج بریتانیا از افغانستان پذیرفته است، اما در را به روی بسیاری از افغان‌هایی که قبل از تسلط طالبان به بریتانیا کمک کرده‌ بودند بسته است و می‌گوید این امید کاذب را ایجاد نخواهد کرد که فرصتی برای آمدن به بریتانیا به آنها داده خواهد شد!

🔺مقامات وزارت خارجه می گویند که قضاوت در مورد اینکه آیا افغان هایی که در طرح های غیرنظامی تحت تمویل بریتانیا، مانند شورای بریتانیا کار می کردند، واقعاً در معرض خطر طالبان هستند یا خیر، دشوار است!

🔺مقامات گفتند که پیشرفت کند در رسیدگی به پرونده‌ها در سال جاری، به دلیل تعداد بالای درخواست‌های رد شده و همچنین پرونده‌های حقوقی در اعتراض به امتناع بریتانیا از ارائه حق اقامت بوده است!

🔺به گاردین جزئیاتی توسط افراد افغانی داده شده است که برای سازمان های غیردولتی تحت تمویل بریتانیا کار می کردند و اکنون از ترس جان خود در پناهگاه های زیرزمینی زندگی می کنند. آنها می گویند اعضای خانواده آنها به دلیل ارتباط با بریتانیا اعدام شده اند!

🔺مقامات بریتانیا در اوایل این هفته در تاشکند اوزبیکستان همراه با حدود ۳۰ کشور دیگر، با طالبان در تعامل بودند. وزارت خارجه بریتانیا گفت که از مخالفت ایالات متحده برای آزادسازی میلیاردها دالر از دارایی های بانک مرکزی افغانستان که در حال حاضر در ایالات متحده مسدود شده است، حمایت می کند!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان