شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پاکستان یک رهبر تحریک طالبان را از زندان آزاد کرد

 یک دادگاه در پاکستان فرمان آزادی صوفی محمد یکی از رهبران تحریک طالبان پاکستان را صادر کرد.

صوفی محمد در سال ۲۰۰۱ میلادی با هزاران شبه نظامی به افغانستان آمد تا طالبان را در نبرد با نیروهای آمریکایی‌ همراهی و کمک کنند.

فدا گل، وکیل مدافع صوفی محمد، گفته است که دادگاه صوفی محمد را به دلایل پزشکی رها کرده و مراحل اداری آن نیز در حال اجرا است.

صوفی محمد از سال ۲۰۰۹ تاکنون در زندان بود و خسر ملا فضل‌الله، بعنوان جانشین وی یکی از رهبران طالبان پاکستان است.

این آزادی در حالی اتفاق افتاد که چندی پیش واشنگتن پاکستان را متهم به چشم‌پوشی از اعمال تروریست‌ها کرد، چیزی که پاکستان آن‌ را رد کرده‌است.

هفته گذشته ترامپ در صفحۀ توئیترش نوشت: آمریکا در پانزده سال گذشته به طور احمقانه بیش از ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان داده است و در مقابل به جز فریب و دروغ، هیچ چیزی به دست نیاورده است.

عزیزاحمد چودری، سفیر پاکستان در واشنگتن ترامپ را متهم به نادیده گرفتن قربانی‌های پاکستان در راستای مبارزه این کشور در جنگ با تروریست‌ها کرده است و این ادعاها را غیر عادلانه خواند.

وی اعلام کرد که پاکستان خود قربانی حملات تروریستی است و این کشور چگونه می‌تواند حضور تروریست‌ها را در خاک‌ خود تحمل کند.

آسوشیتد پرس نوشت، رهایی محمد صوفی، کسی که در سال ۲۰۰۱ بر ضد آمریکا فتوای جهاد صادر کرد می‌تواند روابط اسلام آباد و واشنگتن را بیش از پیش پر تنش سازد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان