شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » یونیسف: نظام بهداشت و سلامت در افغانستان تحت فشار است اما سقوط نکرده است

 صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نظام بهداشت و سلامت افغانستان را تحت فشار دانست و تصریح کرد این نظام به دلیل پشتیبانی نهادهای کمک‌کننده از جمله بانک جهانی سقوط نکرده است.

یونیسف با انتشار گزارشی در توئیتر با اعلام اینکه نظام بهداشت و سلامت عمومی در افغانستان، سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: علی‌رغم چالش‌ها، به‌ویژه در بیمارستان‌های بزرگ، حمایت مستمر نهادهای کمک‌رسان و سازمان ملل باعث شده است تا نظام بهداشت و سلامت افغانستان دوام بیاورد.

گزارش خاطرنشان می‌کند از سال ۲۰۰۲، ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در افغانستان به نهادهای کمک‌رسان خارجی و سازمان‌های غیر دولتی متکی بوده است و نهادهای کمک‌رسان برای ارائه خدمات بهداشتی اولیه و ثانویه رایگان قراردادهایی را توسط دولت سابق (با استفاده از بودجه عمدتاً کمک شده) منعقد می‌کردند.

یونیسف با اعلام اینکه اکنون نیز این نهاد در همکاری با سازمان جهانی بهداشت به ارائه خدمات بهداشتی در افغانستان نظارت می‌کند. بر اساس این گزارش، حمایت مذکور بیش از ۲۳۰۰ مرکز بهداشتی از جمله ۹۶ بیمارستان را قادر ساخته است تا به ارائه خدمات ادامه دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان