شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آفت افراطیت دامن گیر جهاد افغانستان شد

شورای اخوت اسلامی افغانستان امروز از هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین در برابر ارتش سرخ شوروی گرامیداشت به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ مولوی حبیب الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی گفت: کمونیست ها برای تطبیق اهداف شان در جهان بیش از ۴۵ میلیون انسان را از بین بردند.
مولوی حسام گفت: وحشت و کشتار کمونیست‌ها در افغانستان صبر و حوصله ملت ما را به سر رسانیده بود، لهذا جهاد کردند.
وی با بیان اینکه عظمت ارتش سرخ جهان را به لرزه در آورده بود و هیچ قدرتی نمی توانست در مقابل آنها ایستادگی کند، گفت: قوت و ایمان افغان‌ها همه دنیا را به تعجب واداشته بود که چگونه افغان‌ها با دست خالی چنین ارتش را شکست داد.
مولوی حسام گفت: کمونیست‌ها در افغانستان از هیچ جنایت بشری، ناموسی و حقوقی دریغ نکرد.
رئیس شورای اخوت اسلامی افزود: ما شاهد بی‌ناموسی و کشتار دسته جمعی ارتش سرخ در افغانستان بودیم و وحشت آنها در کشور به اوج خود رسیده بود.
در همین حال سید محمد علی جاوید رئیس حزب حرکت اسلامی گفت: هشتم ثور در متن و مفهوم خود پیام عزت، آزادی و استقلال کشور را دارد.
وی افزود: جهاد مردم افغانستان در برابر ارتش سرخ نه تنها که باعث شکست آنها شد؛ بلکه باعث گردید تا اروپای شرقی و چندین کشور دیگر نیز از اشغال روس‌ها خلاصی یابد.
آقای سید محمد علی جاوید به عوامل بوجود آمدن اختلافات، پس از پیروزی مجاهدین پرداخته گفت: دو عامل باعث شد که مجاهدین یک حکومت اسلامی را تشکیل داده نتوانند.
آقای جاوید ادامه داد: یکی دست امریکا بود که به هیچ وجه نمی‌خواست یک حکومت اسلامی در افغانستان ایجاد شود و تنها به انتقام گیری از روس ها توسط مجاهدین اکتفا کرد؛ امریکا توانست با حمایت مجاهدین انتقام جنگ ویتنام را از روس‌ها بگیرد و بعد از پیروزی، دیگر حمایت از مجاهدین و تشکیل حکومت اسلامی برای امریکا معنی نداشت.
جاوید می گوید: امریکا به فکر تشکیل یک حکومت سکولار در افغانستان شد و لهذا اختلافات را در میان مجاهدین اوج داد.
سید محمد علی جاوید گفت: قدرت طلبی بعضی از احزاب سیاسی جهادی هم باعث درهم خوردن اوضاع شد، که یک کرسی ریاست جمهوری موجود بود و چندین متقاضی.
محمد اکبری عضو مجلس نمایندگان در مورد دست آوردهای جهاد صحبت کرد و گفت: اولین دست آورد جهاد مردم افغانستان شکست یک ابرقدرت نظامی بود که با ۱۱۵ هزار افسر و سرباز وارد افغانستان شده بود.
آقای اکبری افزود: یک پارچه شدن کشور آلمان، فرو پاشی کاخ کرملین، پایان جنگ سرد در جهان و عبرت بزرگ برای کشورهای اشغالگر، از مهم ترین دست آورد های جهاد مردم افغانستان است.
آقای اکبری گفت: متاسفانه مجاهدین بعد از پیروزی از خط اعتدال خارج شدند و آنچه که مردم می خواست تا یک حکومت اسلامی که در راس آن یک فرد صالح قرار گیرد، نشد.
اکبری باور دارد که بعد از پیروزی مجاهدین تا امروز از شعار الله اکبر سوء استفاده می‌شود و تاوان آن را هم ملت مظلوم مسلمان افغانستان می پردازد.
این عضو مجلس نمایندگان می گوید: آفت افراطیت دامن گیر جهاد مردم افغانستان شد و ما نسبت به یتیمان شهداء جهاد، کوتاهی کرده و شاهد نوازش یتیم نوازی از طرف مجاهدین و دولت نبوده‌ایم.
مولوی عبدالقادر ابراهیمی معاون شورای اخوت اسلامی می گوید: جهاد فرمان خدا است و خدا به مسلمانان گفته اگر جهاد را ترک کنید؛ ذلت به دنبال شما خواهد آمد.
وی افزود: هدفی تجلیل ازهشتم ثور،زنده نگهداشتن افتخارات جهاد است تا نسل آینده با آن آشنا شود.
وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن افتخارات صبغه دینی داشته گفت: امروز تقویت اندیشه و فکر اسلامی و جهادی برای نسل جدید اشد ضرورت است.
این عالم دین خطاب به سران حکومت وحدت ملی می گوید: دیگر صبر و حوصله مردم افغانستان را آزمون نکنید و پرونده های قتل سران جهادی و رخدادهای اخیر را با مردم شریک سازید.
فرصت ندادن به مدعیان کاذب قومی و تعریف مشخص از دوست و دشمن از دیگر خواست های شورای اخوت اسلامی از حکومت وحدت ملی است.
چهارده سال جهاد و مبارزه مردم افغانستان در برابر ارتش سرخ در هشتم ثور سال ۱۳۷۱ به ثمر نشست و از این روز همه ساله توسط حکومت و مردم افغانستان تجلیل می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان